Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
Google Analytics otvorený na displeji notebooku

Určite to sami poznáte. Dostanete výborný nápad ako zaplniť dieru na trhu a rozhodnete sa podnikať. Zanietenie síce máte, ale chýbajú vám potrebné informácie ako čo najefektívnejšie využiť svoj čas a zdroje. Množstvo spoločností ešte stále podniká spôsobom pokus – omyl a vo väčšine prípadov sa niečo také veľmi nevyplatí. Doba je rýchla, vývoj ide závratnou rýchlosťou vpred a svetu vládnu sociálne siete. Kto na tento rozbehnutý vlak nestihne naskočiť včas, zostáva sklamaný a frustrovaný. Práve preto vám prinášame niekoľko dobrých rád, čoho sa na ceste za úspechom a v podnikaní vyvarovať.

 

1. Nemáte webovú stránku

Aj vy patríte k ľuďom, ktorí sa vrhli na podnikanie a predsa nemajú žiaden web? Vlastná internetová stránka je jedným zo základných atribútov, ktorý by mala firma spĺňať. Predstavuje vlastný priestor pre propagáciu produktov a služieb, ale slúži vám aj ako také súkromné ihrisko, ktoré si môžete pretvoriť a prispôsobiť svojim potrebám. Okrem základných informácií o vás a vašej spoločnosti by mala obsahovať aj informácie o ponúkaných službách a produktoch, kontaktné informácie, prípadne ceny.

Až 97 % potenciálnych zákazníkov hľadá služby na internete a väčšinou si prezeraný obsah len narýchlo prebehnú pohľadom. Buďte kreatívni a obohaťte stránku o zaujímavé prvky, ktoré pritiahnu pozornosť klientov. Na prvý pohľad upútajú napríklad fotografie, pohybujúce sa prvky alebo videá.

notebook na stole a ruky pracujúce na ňom

Keby ste sa nevedeli rozhodnúť, či je pre vás vhodnejší web na mieru alebo hotové riešenie pomocou šablóny, prečítajte si náš článok, v ktorom sa tejto dileme venujeme.

Ak máte pocit, že realizácia webovej stránky je pre vás príliš zložitá alebo drahá, môžete sa pokojne obrátiť na odborníkov, ktorí vám v danej oblasti dokážu pomôcť. Existuje množstvo agentúr, ktoré pre vás ušijú web priamo na mieru.

 

Mám záujem o vytvorenie webu

 

2. Sociálne siete ako náhrada za web

Pred pár rokmi zaplavil internet fenomén sociálnych sietí. Pre ľudí to predstavovalo ďalší spôsob, ako zostať v kontakte so svojimi priateľmi a známymi. Spoločnosti po celom svete však prišli na to, že im bol poskytnutý nový priestor pre rozšírenie svojej propagácie. Mnoho firiem dokonca uvažovalo o tom, že sociálne siete celkom nahradia ich internetové stránky. Z dlhodobejšieho hľadiska to však nie je práve najšťastnejšie riešenie.

Facebook, Instagram a mnoho ďalších stránok sú naozaj dobrým spôsobom ako zaujať potenciálnych zákazníkov a komunikovať s tými existujúcimi, ale nemali by slúžiť ako náhrada za vlastný web. Ideálnym spôsobom je prepojiť obe platformy do jedného fungujúceho celku – zaujať na sociálnej sieti a vyzvať k návšteve webu s množstvom ďalších užitočných informácií a možnosťou kúpy produktov, či služieb.

Ruka, držiaca mobil s výberom aplikácií.

 

3. Neviete, čo robí vaša konkurencia

Svojich priateľov si drž blízko, no konkurenciu ešte bližšie.“ Aj takto by sa dal výstižne zhrnúť obsah tohto bodu. Podnikáte, máte skvelý prehľad o fungovaní svojej firmy, aj o tom čomu sa venuje. Viete však, čo medzitým robia vaši konkurenti? Treba brať ohľad na to, že v rovnakej oblasti podniká mnoho ďalších firiem a netreba ich primárne vidieť iba ako úhlavných nepriateľov. Dá sa toho od nich veľa naučiť, stačí byť len vnímavý a mať prehľad o ich aktivitách.

Nájdite si aspoň troch konkurentov s rovnakým zameraním ako máte vy a zistite spôsob ich propagácie či komunikácie s klientmi. Pozorujte, učte sa a aplikujte do praxe podľa toho, ako to vyhovuje vašim predstavám a požiadavkám. Sledujte, čo u konkurencie funguje, čoho sa radšej vyvarovať a poučiť sa z chýb ešte skôr, ako ich urobíte vy sami.

 

4. Nevenujete sa žiadnej forme propagácie

Pripadá vám to až nebezpečne lákavé? Firmy si niečo také vedia dokonca ospravedlniť. Mnoho majiteľov spoločností má pocit, že sa prezentovať nemusia a ak je ich služba/produkt dostatočne skvelý, zákazník si ich nájde aj sám. Predstava je to síce pekná, ale takto to bohužiaľ nefunguje. Aj tie najznámejšie značky sa musia klientom neustále pripomínať a tvoriť nový obsah, aby časom neupadli do zabudnutia. Pouvažujte nad tým.

Existuje široké spektrum možností propagácie, ktoré sú v súčasnej modernej dobe výborným prostriedkom na zviditeľnenie a udržanie v povedomí ľudí. Stačí si len nájsť ten svoj, ktorý vám bude vyhovovať. Ak však máte stále pocit, že túto úlohu radšej prenecháte niekomu kompetentnejšiemu, obráťte sa na profesionálov.

 

Mám záujem o propagáciu na webe

 

5. Nesledujete svoje výsledky

Pracujete od rána do večera a aj tak máte dojem, akoby firma stagnovala. Snažíte sa o všetko možné aj nemožné, skúšate rôzne marketingové nástroje a aj tak nie ste spokojní. Skúšali ste už merať výsledky svojej práce? Je kontraproduktívne pokúšať sa aplikovať najrôznejšie formy propagácie a reklamy, keď z nich nemáte žiadne výstupné informácie. Existuje množstvo spôsobov a nástrojov ako merať úspešnosť svojich kampaní.

Google Analytics otvorený na displeji notebooku

Za spomenutie stojí napríklad Google Analytics alebo aj samotný Facebook, ktorý tiež dokáže poskytnúť prehľad o návštevách a interakciách na stránke. Z grafov sa môžete pohodlne dozvedieť demografické údaje o fanúšikoch a to, aký obsah sa im páči. Všetky nadobudnuté informácie vám tak pomôžu lepšie pochopiť preferencie svojich zákazníkov a poskytnú vám základ
k realizácii ďalších podnikateľských rozhodnutí, ktoré zjednodušia chod podniku.

Ak ste v našom článku našli aspoň zopár užitočných informácií, ktoré vám do budúcna pomôžu lepšie zvládať nezastaviteľný kolotoč podnikania, naša misia bola splnená. Napíšte nám a môžeme vám vo vašej ceste za výsledkami pomôcť. V nasledujúcom článku sa budeme chybám v marketingu venovať opäť. Stačí byť s nami online.

 

Potrebujem pomôcť s marketingom