Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

Súhlasim Viac informácií
Budík položený na žltej krabici uloženej pred modrou stenou a okolo lietajú papierová žiarovka a lietadlo

Je ešte vôbec čím prekvapiť? Túto otázku si zrejme pokladá množstvo väčších či menších podnikateľov. Najmä tí, ktorí sa snažia prešmyknúť popri konkurencii a aspoň na chvíľku prevziať velenie. Firiem a rôznych podnikov je na trhu čoraz viac. Je preto ťažšie prísť s niečím novým a revolučným, čo ľuďom odpáli závity a zanechá ich s ústami dokorán. Chcú všetko rýchlo a ideálne čo najľahšou cestou.

Mnohým z nich nanešťastie ani len nezíde na um, že najprv je potrebné postaviť pevné základy a až potom sa vrhnúť na steny, ozdobné vikiere a ukážkový anglický trávnik. Či už ste začínajúci podnikatelia alebo nie, určite sa vám zíde zopár našich tipov, ako svoje podnikanie ešte viac zefektívniť.

Prečo aj menšie podniky potrebujú digitálny marketing?

Jednoducho preto, lebo byť online je pre značku dôležité. Najmä v 21. storočí. Podľa agentúry Seotribunal sa až 97 % percent ľudí o lokálnej značke dozvie práve z internetu. Aj malé podniky predsa potrebujú spôsob, ako pohodlne odsledovať návratnosť svojich investícií a povedomie o značke. Ak ste si teda mysleli, že narábať s online priestorom sa oplatí skôr väčším organizáciám, nie je to pravda.

Ak patríte k majiteľom menšej firmy a digitálny svet je pre vás španielskou dedinou, nezúfajte. Je to ľahšie ako to vyzerá a čo je lepšie, existuje dostatok kvalitných online agentúr, ktoré vám isto rady pomôžu.

Čo všetko by ste mali do svojich aktivít zahrnúť?

Vektorová grafika kolegov v práci, ktorí premýšľajú nad úlohou

1. Webstránka, ktorá zaujme a neodradí

Po dizajnovej stránke sú čoraz obľúbenejšie weby, ktoré stavajú na jednoduchosti. Nemusí to byť láska na prvý pohľad, no vaša stránka by mala vyzerať aspoň natoľko dobre, aby jej návštevníci nebrali nohy na ramená skôr, než stihnú poobdivovať záhlavie a menu.

Stavte na dizajn tón v tóne alebo len v niekoľkých farbách, ktoré k sebe pasujú. Prím hrajú zosvetlené, akoby vyblednuté odtiene a farebné prechody (gradient). Ich výber nenechajte len tak na náhodu, ale voľte podľa toho, čo sa hodí k zameraniu vašej spoločnosti.

Nepoužívajte ani milión rôznych fontov. Ideálne nie tie, ktoré sú ťažko čitateľné (v online svete sa neodporúča používať pätkové písmo) alebo nesú názov comic sans, o ktorom po internete kolujú celé legendy. Vyberte si jedno písmo alebo kombináciu dvoch, ktoré sa k sebe pekne hodia a skombinujte ich. S nástupom nového roku idú do módy fonty, najmä do nadpisov a sloganov, ktoré sú hrubé a tučné, tzv. heavy fonts.

Používajte obrázky s kvalitným rozlíšením a snažte sa zjednotiť ich rozmery. Mimo iného dbajte aj na obsah stránky a jej responzivitu, aby sa správne zobrazila na všetkých dostupných zariadeniach, ktoré by vaši klienti mohli používať.

TIP: Starostlivo si premyslite celý koncept svojho webu a snažte sa pri tom vcítiť do potenciálneho zákazníka, ktorý na stránku zablúdi prvýkrát. Dbajte na to, aby bol obsah ľahko prehľadný a všetky informácie dostupné na maximálne tri kliky.

Trendy gradient odtiene

2. Spravujte firemný profil na sociálnej sieti

Ideálne aspoň na Facebooku alebo Instagrame. Technicky schopnejší môžu zaútočiť aj na Twitter, prípadne Pinterest. Združuje sa tam vysoký počet užívateľov, teda kopa potenciálnych zákazníkov, ktorých by mohla zaujať vaša reklama.

Sociálne siete sú skvelou platformou pre osobnejší prístup ku klientom a priamu vzájomnú interakciu. Zároveň poskytujú dostatok priestoru pri propagácii a pomáhajú k lepším výsledkom pri vyhľadávaní.

TIP: Ako sa so svojou firmou čo najlepšie prezentovať na Facebooku? Poradí vám náš blog.

V roku 2020 bude čoraz rozšírenejšia možnosť priameho nákupu na sociálnych sieťach. Mali by ste to určite využiť. Aby to však celé vyzeralo skvelo, posvieťte si aj na estetickú úpravu príspevkov. Na čo sa zamerať?

  • Jednotný font,
  • jednotné rozmery obrázkov,
  • jednotný dizajn a prvky,
  • využívajte svoje logo,
  • striedajte typy príspevkov – videá/gify/statické obrázky/carousely…

3. Virtuálna prehliadka

Na to, aby ste nakúpili čo potrebujete, už nemusíte ani päty z domu vytiahnuť. Takmer všetko máte online, na dosah len niekoľkých klikov. A čo keby ste podnikanie posunuli ešte o kúsok ďalej? Napríklad vytvorením virtuálnej prehliadky vašich priestorov. Zákazníci sa vašou prevádzkou môžu prechádzať do zbláznenia a kedykoľvek sa im zachce. Dokonca aj vtedy, keď ste už dávno doma a sladko odfukujete. Čo vy na to?

Takúto prehliadku môžete mať kdekoľvek si zaumienite a predstavuje ďalší zo spôsobov, ako spropagovať svoje podnikanie. Dajte si takú urobiť napríklad aj u nás vo Fortuity. Celú prehliadku sami nafotíme, spracujeme a nasadíme napríklad na web a blog alebo na sociálne siete a do Google vyhľadávania.

Chceli by ste vedieť viac? Napíšte nám.

Grafika nakupujúcej ženy, ktorá s vozíkom uteká po ulici a pred ňou sa vznáša mobilný telefón

Mám záujem o vytvorenie virtuálnej prehliadky

4. Tvorte svoj vlastný video obsah

Aj v roku 2020 budú populárne videá. Nemusíte byť profesionál s niekoľkoročnými skúsenosťami a tímom filmárov a filmušiek, aby ste vytvorili niekoľko schopných videí. Dnešné smartfóny sú už natoľko zdatné, že nebudete potrebovať ani klasickú kameru. Nakrúcajte live alebo pre svojich sledovateľov pripravte video obsah, ktorý si zamilujú. Potrebujete inšpiráciu?

  • Rozhovory,
  • videá zo zákulisia,
  • produktové videá,
  • priamy prenos,
  • promo akcie,
  • videá od vašich zákazníkov,
  • súťaže a obdarovávanie,
  • oznamy a vyhlásenia,
  • videá z udalostí a eventov,
  • tutoriály – návody, ako na to,
  • horúce novinky a trendy.

5. Buďte so zákazníkmi v kontakte aj cez newslettre

Je to rýchlejšie a jednoduchšie, než sa každé ráno postaviť na roh ulice a vykrikovať na ľudí, že kapustné hlavy z vašej záhradky sú na nedeľné vepřo, knedlo, zelo najvhodnejšie.

Na e-mail marketing existuje množstvo vhodných nástrojov, ktoré sú buď celkom zadarmo alebo za malý poplatok. Vytvorte si nejaký peknú a zaujímavú šablónu a môžete veselo rozosielať. Informujte svojich zákazníkov napríklad o:

  • nových produktoch,
  • akciách a zľavách,
  • najnovších článkoch na blogu,
  • zaujímavostiach, ktoré sa dejú v zákulisí vašej spoločnosti,
  • čo vás v daný týždeň/mesiac zaujalo.

TIP: Šikovným nástrojom na posielanie newsletterov je napríklad MailChimp. Poskytuje veľa možností nastavení a úprav, a jeho základná verzia je zdarma až do 2000 klientských kontaktov.

Vektorová grafika muža, ktorý s megafónom vykúka z emailového newslettru

Nedržte sa späť

Nech si vezmete k srdcu ktorúkoľvek našu radu či sa rozhodnete pre niečo celkom iné, určite sa svoje kreatívne myšlienky nesnažte umlčať alebo si povedať, že sú príliš bláznivé. Pokojne si ich všetky píšte na papier, nech na nič nezabudnete. Neskôr môžete postupne vylúčiť tie, ktoré sa vám pozdávajú najmenej.

Dajte si v procese tvorby pravidelné prestávky. Myšlienky sa vám v hlave lepšie uložia a keď do poznámok opäť po chvíli pozriete, môže vám napadnúť kopa nových vecí a nápadov. Nezabúdajte pri tom na jedno – tvoríte pre svojich zákazníkov, nie pre seba. Snažte sa teda myslieť ako oni a pokladať si otázky, ktoré by si pri hľadaní odpovedí kládli tiež.

Nezostáva nám iné, než vám držať palce. Veríme však, že to zvládnete ľavou zadnou. Ak predsa len nie? Sme tu pre vás my.

Mám záujem o vaše služby