Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

Súhlasim Viac informácií
žena si v reštaurácii fotí na mobil obrázok pokrmu, ktorý chce neskôr zverejniť na sociálnej sieti

Ak patríte k náruživým čitateľom nášho blogového obsahu, potom vám skratku UGC zrejme nemusíme veľmi obšírne predstavovať. Našťastie rátame aj s možnosťou, že k nám čas od času zavítajú aj nové tváre. Práve preto si túto tému opäť aspoň okrajovo priblížime.

Rečou nášho kmeňa, User Generated Content je možné voľné preložiť ako používateľmi generovaný obsah. Zvyčajne ho používatelia zverejňujú na sociálnych sieťach ako príspevky, ktoré nejakým spôsobom reflektujú ich pozitívny vzťah k značke. Aby sme to konkretizovali, môže ísť o fotografie zakúpeného tovaru, video pri príležitosti návštevy vašej prevádzky, recenziu po vyskúšaní produktov alebo pozitívny komentár, odkazujúci na nehynúcu oddanosť voči vám ako firme.

Tento obsah vám pomáha udržiavať kontakt nielen s už existujúcimi zákazníkmi, ale oslovujete ním aj nové masy ľudí, ktoré si odporúčania od známych predsa nenechajú len tak prekĺznuť pomedzi prsty. Ako sa vraví, dôkaz namiesto sľubov. Dnes sa povenujeme rôznym spôsobom, akými môžete tento obsah využiť vo svojej komunikačnej misii.

Tri lifestylové častopisy Vogue naaranžované na posteli spolu s notebookom a kvetmi

TIP: Potrebujete čerstvú inšpiráciu pre vašu Facebook stránku? V našom blogu vám poradíme, aké príspevky tvoriť, aby ste svojich fanúšikov zaujali.

Spôsoby, ako efektívne získať a využiť UGC stratégiu

1. Nezabudnite kontrolovať tagy

Sociálne siete sú nástrojom skutočne mocným. Denne na ne zablúdia milióny ľudí, ktorých túžbou je podeliť sa so svetom o svoje zážitky a názory. Pridávajú fotografie, odkazy, videá…jednoducho obsah, v ktorom sa môžete poľahky ocitnúť aj vy a vaša firma. Stačí, že sa im páči nejaký zo zakúpených produktov alebo sa cítili výnimočne vo vynovenej prevádzke, kde sa im váš personál venoval s maximálnou ochotou a úsmevom. Všetko toto vizuálne zobrazenie svojich dojmov pridajú na Facebook alebo Instagram a nezabudnú spomenúť, kde tú super vychytávku kúpili alebo kde sa ku klientom správajú ako v rozprávke. Sú nadmieru spokojní a túžia to dať najavo, aby ste si ich mienku všimli tiež a náležite ju ocenili.

Nezabudnite sa teda presvedčiť, či vás na sociálnych sieťach niekto nespomenul alebo neoznačil. Kontrolujte notifikácie a všímajte si hashtagy či označenia. V prípade, že na niečo také narazíte, príspevok prezdieľajte na svojom kanáli a nezabudnite k nemu rovno pripojiť nejaký milý komentár. Vaši klienti budú dvojnásobne spokojní a v budúcnosti sa o vás určite radi zmienia znova.

2. Rýchlosť ruže prináša

Čo raz človek zavesí na internet, to tam zostane naveky. Tak sa to hovorí. Predpokladáme, že keď už používateľ niečo dobrovoľne zverejní, je len malá pravdepodobnosť, že to vzápätí zmaže. Tu máte celkom slušnú šancu zbystriť pozornosť a využiť príležitosť na prezdieľanie alebo inú reakciu.

Výnimkou sú príbehy na Facebooku a Instagrame. Ich trvácnosť je kratšia, než priemerný život komára. Zahliadnuť ich môžete iba 24 hodín od zverejnenia a to je presne ten interval, ktorý potrebujete vystihnúť, aby ste zachytili všetky pozitívne ohlasy a blahorečenia vašich zákazníkov. Stories sú jednoduché a u ľudí čoraz obľúbenejšie. Buďte preto neustále v strehu, sledujte ako pribúdajú a stihnite ich včas zúžitkovať vo svoj prospech.

žena v rukách drží plastový kelímok s kávou Starbucks

3. Vytvorte si vlastné hashtagy

Pre tých menej internetovo zdatných, je to slovo alebo fráza, ktorému predchádza mriežka. Vďaka nim majú niektoré firmy na sociálnych sieťach slušný náskok pred svojou konkurenciou. Väčšie spoločnosti, ako napríklad Nike (#justdoit) alebo Starbucks (#starbucks, #starbuckscoffee) ich používajú pravidelne a stali sa akousi poznávacou značkou. Nikde však nie je napísané, že nemôžete uspieť tiež.

Zvoľte si frázu, ktorá vašu spoločnosť dokonale vystihne alebo začnite zľahka a skúste to najprv s jej názvom. Zabudnite na generické hashtagy typu #dnesnosím, #akonato alebo #konecnepiatok. Používa ich príliš veľa ľudí a mohli by sa medzi toľkými príspevkami ľahko stratiť.

My v agentúre používame okrem klasického #fortuitysk aj naše motto #budtesnamionline. Na základe takto vytvorenej „značky“ vás ľudia omnoho jednoduchšie nájdu. Stačí, ak požadovanú frázu zadajú do vyhľadávania na niektorej zo sociálnych sietí a zobrazia sa im všetky výsledky, v ktorých s touto frázou figurujete.

4. Všimnite si snahu ľudí a oceňte ju

Nepatrite medzi ignorantov. Keď vás niekto spomenie vo svojom príspevku a nezabudne pridať zopár hrejivých slov, oplaťte mu láskavosť rovnakou mincou. Lajkujte, komentujte, zdieľajte a nezabudnite svojich klientov označiť menovkou. Budú sa cítiť dôležito a namotivujete ich k tomu, aby v pozitívnom prístupe voči vašej firme pokračovali.

TIP: Väčšinu vašich fanúšikov poteší, ak si ich všimnete a zdieľate ich obsah na svojej stránke či v profile. Aj medzi takýmito nadšencami sa však občas nájdu individuality, ktorým by takáto pozornosť mohla prekážať. Pokiaľ teda natrafíte na fotografiu alebo príspevok, v ktorom nie ste označení, pred zdieľaním si od takýchto používateľov radšej vypýtajte súhlas. Buď jednoduchým komentárom alebo súkromnou správou. Budete mať dušu na mieste a vyhnete sa doťahovačkám ohľadom autorských práv.

5. Usporiadajte súťaž alebo akciu

Máte už na sociálnych sieťach nejakých fanúšikov, ale akosi sa im nechce veľmi rozhýbať? Ak na svojej fanpage nezaznamenávate dostatočnú aktivitu, aby sa dalo hovoriť o úspešnom UGC, zrejme vaši zákazníci potrebujú trochu nakopnúť. Tak pozitívne, samozrejme.

Veľmi dobrým lákadlom je rozdávanie darčekov alebo súťaže. Možnosť dopracovať sa jednoduchou úlohou k vytúženej odmene ich z letargie preberie lusknutím prstov. Nemusí to byť nič náročné. Poverte ich napríklad tým, nech zverejnia fotografiu, ku ktorej pripíšu váš hashtag alebo vás na nej označia. A sú v hre. Vlk sa nažerie, ovečka zostane celá a váš plán postupne naberie efekt snehovej gule. Čím viac ľudí sa zapojí, tým viac bude pribúdať User Generated Contentu.

skupinka mladých ľudí sa teší a strieľa konfety, pretože vyhrali v súťaži na sociálnej sieti

6. Pekne poproste

Slušnosť a pokora sú v dnešných časoch vítanou komoditou. Nebojte sa poprosiť svojich fanúšikov, aby sa nehanbili zdieľať čokoľvek, čo sa im na vašej spoločnosti páči. Dajte im najavo, že veľmi radi uvidíte príspevky, ktoré majú čo dočinenia s čímkoľvek, čo sa týka vašej značky. Občas aj takéto malé postrčenie stačí na to, aby sa zákazníci rozhýbali. Ak majú váš brand radi, určite im takáto úloha nebude robiť problém. 🙂

Najlepším zdrojom inšpirácie sú tí, ktorí u vás nakupujú

Ak ste ešte výhody UGC nevyužili, odporúčame tak urobiť. Obsah tvorený používateľmi sociálnych sietí dokáže byť skvelým zdrojom nevysychajúcej inšpirácie. Získate množstvo materiálu pre príspevky, ktoré môžete zdieľať mimo váš vlastný plán a zároveň sa dozviete užitočné informácie, ktorými posuniete aj svoje podnikanie. Nové nápady, pripomienky, vylepšenia alebo iba názory, vďaka ktorým získate prehľad o preferenciách a o tom, na čo sa oplatí pri plánovaní organizačných aktivít zamerať.

Potrebujem pomôcť so sociálnymi sieťami