Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
Malý diarík s veľkým čiernym nápisom roku 2020

Prvé lastovičky už nejakú tú chvíľu zvestujú očakávané trendy pre online marketing v roku 2020. Budú nadväzovať na tie z predošlých rokov? Alebo ostanú marketéri a šikovní businessmani, ktorí si riešia reklamu na internete vo vlastnej réžii, v miernom šoku? Ak vás zaujíma, čo na zákazníkov v online zaberie v nasledujúcom roku najviac, prečítajte si prehľad týchto 5 online marketingových trendov, ktoré sme pre vás vo Fortuity vybrali.

ruka držiaca mobil zatiaľ čo v pozadí vidno vysvietené vianočné svetielka

5 tipov, na ktoré sa zamerať v online marketingu v roku 2020

V zásade možno povedať, že ohlasované trendy v roku 2019 naplnili svoje sľuby. A to, čo nás čaká v budúcom roku, priamo nadväzuje na pokrok v technológiách a nástrojoch moderného online marketingu. Chcete svoj biznis na internete posunúť o krok ďalej? V tom prípade sa rozhliadnite po dobrej agentúre alebo si riadne vyhrňte svoje vlastné rukávy. Tí najlepší totiž v nasledujúcich mesiacoch upriamia svoju pozornosť na…

Hlasové vyhľadávanie

Opýtať sa Googlu nebolo nikdy jednoduchšie

Poznáte tú zľudovelú formulku “opýtam sa uja Gúgla”? Hoci v tom nemal prsty Nostradamus, opýtať sa niečo vyhľadávača je dnes omnoho jednoduchšie. A to doslova. Ak ešte stále nemáte doma svojho hlasového asistenta, nadišiel ten správny čas, nového člena domácnosti zapojiť do úloh. Či už to bude Siri, Google Home alebo Alexa, okrem ovládania technológií v dome, odľahčí asistent aj naše prsty. Vyhľadať trasu, objednať si taxi alebo nájsť najbližšiu reštauráciu s vegánskym menu budeme už onedlho môcť len za pomoci hlasového vyhľadávania.

A to je jeden z dôvodov, prečo začať svoje stránky na internete pomaly ale isto optimalizovať na hlasové vyhľadávanie. Heslovité výrazy nahradia plne rozvinuté vety v konverzačnom tóne a dôslednejšie skúmanie cieľovej skupiny a jej problémov. Len tak totiž poskytnete relevantnú odpoveď, ktorú vaši zákazníci hľadajú a vo výsledkoch hlasového vyhľadávania vystrelíte na prvé priečky.

Aktuálne čísla hovoria o takmer polovici vyhľadávaní pomocou hlasu z celkového množstva dopytov na vyhľadávače. Samozrejme, hovoríme o zahraničnom trhu. Spomínate si však, ako vzdialená sa vám zdala predstava komunikácie s chatbotom? A možno to bol dnes práve on, kto vám poradil vhodnú knižku ako darček pod vianočný stromček.

Nesmrteľná optimalizácia

Prispôsobte svoje stránky svojim zákazníkom a nezabúdajte ich pritom osloviť

Okrem hlasového vyhľadávania, ktoré sa vo väčšej miere dotýka najmä textov a copywritingu, musia vaše webstránky rok čo rok skladať neustále náročnejšie skúšky. Informácií na internete je neúrekom a tí, ktorí ich hľadajú, očakávajú stále lepšie výsledky. Odpovede na svoje otázky a riešenie svojich problémov chcú vaši zákazníci čo najefektívnejšie. Máte čo ponúknuť? Ste lepší, ako vaša konkurencia? V tom prípade im o tom dajte vedieť.

Ideálne vyšperkovanou optimalizáciou. Ako na ňu?

Farebné logo Google poskladané z drobných plastových súčiastok

Okrem technických parametrov, akými je rýchlosť stránky a responzívny dizajn (ten už skutočne patrí medzi must-have), upriamte svoju pozornosť na obsah webu. Stavte na skutočne USER FRIENDLY prostredie, call to action prvky na tom správnom mieste a intuitívne prostredie na každej stránke. Nesnažte sa svoj web prehustiť informáciami, ktoré tam nemajú čo hľadať. Každé jedno poleno, ktoré v nákupnom procese na e-shope svojmu zákazníkovi hodíte pod nohy, môže znamenať jeho poslednú návštevu.

Ak chcete dosiahnuť tie najlepšie výsledky v online, zapamätajte si nasledovný postup: testovanie – optimalizácia – meranie a vyhodnotenie.

A túto mantru aplikujte pokojne stále dokola.

Používate doplnkové kanály na propagáciu alebo predaj? V tom prípade buďte adresnejší. Personalizácia ponukových newsletterov, chatbota, komunikácie na sociálnych sieťach, prípadne cez správové aplikácie (WhatsApp, Viber a pod.) prináša svoje ovocie, ak zákazníka oslovíte menom. Vyskúšajte!

Nakupovanie na sociálnych sieťach

Klasický e-shop už nestačí, alebo ak nejde Mohamed k hore, musí ísť hora k Mohamedovi

Ak ste dosiaľ pracovali na tom, aby bol váš e-shop na prvých priečkach vyhľadávania v SERP-e (strana s výsledkami vyhľadávania) a stálo vás to nemálo energie a nákladov na reklamu, zbystrite pozornosť. Prognózy pre nasledujúci rok hovoria, že sa do popredia tlačia nové predajné kanály. Tipujete správne, ak vám napadli sociálne siete. Tam sú predsa vaši zákazníci a trávia tam množstvo času. Namiesto toho, aby ste sa snažili priviesť ich na svoj e-shop napríklad zaužívanou formou ppc reklamy, prineste im možnosť nakupovania priamo na sociálnych sieťach.

Facebook Marketplace prináša neustále novšie vylepšenia, ako vzájomne prepájať svoje produkty s príspevkami a zároveň tak využiť efektívne cielenie propagácie a platenej reklamy na modrej sieti. A tak, okrem toho, že tvoríte unikátne a zaujímavé príspevky, môžete svojim sledovateľom priamo ponúknuť možnosť kúpiť vaše produkty alebo služby.

O tom, aké príspevky tvoriť a odkiaľ čerpať inšpiráciu na vaše Facebook posty, si môžete prečítať v našom nedávnom článku na blogu.

Za Facebookom nezaostáva ani obľúbený Instagram, či dokonca nekonečná studnica inšpirácie – Pinterest. Ak je vašou cieľovou skupinou napríklad Generácia Z (vek 16-21 rokov), vedzte, že sociálne siete sú ideálnym miestom, kde osloviť a najmä zaujať týchto “sociálnych zákazníkov”. Dokonca 47% používateľov internetu v Európe objavuje nové produkty na jednej zo spomínaných sociálnych sietí. A to už veru nie je zanedbateľné číslo, čo poviete?

Žena si s mobilom v ruke prezerá kolekciu ružových svetrov

Influencer marketing stále v sedle

Vplyvní majú stále svoj vplyv, využite ho

Pri sociálnych sieťach ešte chvíľu ostaneme. Hoci sa mnohí snažia znevážiť novodobé povolanie “influencer” (áno, skutočne to znie ako donedávna taktiež znevažované pomenovanie bloger 🙂 ), pravdou je, že tí, ktorí to robia dobre, tu s nami ostanú i v roku 2020. Pretože je v ľudskej prirodzenosti sledovať, posudzovať a nechať sa inšpirovať. Práve inšpiratívni influenceri, dokážu vaše produkty a služby predstaviť tým správnym zákazníkom. Kto sú to a ako takých nájdete sa dozviete v našom článku Kto sú tí influenceri a ako vám môžu pomôcť.

O tom, že osoby so zreteľným vplyvom boli okolo nás vždy, niet pochýb. Teraz však majú nástroje, ktoré šikovný obchodník dokáže využiť vo svoj prospech. Ak sa rozhodnete staviť na tento pokračujúci trend, vytvárajte spolupráce s tým správnym influencerom. Rozhodujúci je stále skutočný (a merateľný) dosah na vašu cieľovku, nie počet sledovateľov. A napríklad i to, či dokáže taký influencer vytvárať pre svojich fanúšikov zaujímavý obsah.

Obsah, ktorý má hlavu a pätu a…

Stavte na interaktívny a zmiešaný obsah

Príspevky na sociálnych sieťach – posty už dávno nie sú o tom, že nahráte jeden free obrázok a napíšete niekoľko slov. Vládu prevzal interaktívny obsah. Čo to znamená? Rozdiel rýchlo zistíte, ak začnete pre tvorbu postov využívať napríklad videá, 3D fotky, gifká či rôzny zmiešaný obsah, ktorý zahŕňa viaceré z menovaných. Ak k tomu navyše dodáte príbeh a emóciu, váš príspevok vystrelí nahor i bez obrovských nákladov na reklamu.

Zapojte svojich fanúšikov do ankety alebo vytvorte zábavný kvíz. Okrem toho, že sa tak dozviete odpovede na otázky, ktoré ich trápia, získate vysoko hodnotenú interakciu príspevkov. Horúcou novinkou v nasledujúcom roku budú najmä príspevky, ktoré dokážu zakomponovať rozšírenú realitu (augmented reality). Tá dokáže skombinovať reálny obraz a jeho digitálne doplnenie. Predstave si napríklad, že si vytúžené náušnice vyskúšate skôr, než vstúpite do obchodu. A to dokonca online. Rozšírená realita však zatiaľ ostáva v našom zemepisnom pásme pre vývojárov aj marketérov tak trochu výzvou a jej plné nasadenie je očakávané v najbližších rokoch. Inšpirovať sa môžete napríklad v aplikáciách od IKEA alebo v rozhraniach od Apple.

Nuž a napokon, obsah ostáva kľúčový aj v momente, ak práve vytvárate webstránku alebo ste sa rozhodli dať si vytvoriť web na mieru. Relevantné informácie, nezahlcovanie stránok zbytočným balastom a uľahčenie zákazníkovi plynulým prechodom k nákupnému košíku je stále alfou-omegou každého dobrého webu.

NÁŠ TIP: Otestujte, či je váš web naozaj dobrý pomocou týchto ťahákov.

Trendy v nasledujúcom roku hovoria teda jasnou rečou. To dobré a overené ostáva a naberá nové funkcie. Základom úspešného pôsobenia v online je stále kvalitný obsah, dobré zacielenie a komunikácia so zákazníkom cestou, ktorá mu je prirodzená. Ak sa vám i napriek nášmu prehľadu nedarí zorientovať v najnovších marketingových trendoch a neradi by ste zmeškali svoj vlak smerom k úspechu, kontaktujte nás. Radi nájdeme pre vás to správne nástupište a vagón plný hladných zákazníkov práve po vašich produktoch a službách.

štyri mladé dievčatá stoja v skupinke na ulici a smejú sa na niečom čo vidia na displeji mobilu
Chcem nezáväzne osloviť Fortuity