Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

Súhlasim Viac informácií
Nahnevaná copywriterka sa snaží odhodiť svoj notebook

Koľkým z vás sa niekedy stalo, že mali chuť s písaním nadobro seknúť?

Pri pisateľskej misii z času na čas jednoducho nastane moment nespokojnosti, zmiešaný s pocitom akejsi stagnácie. Nie ste prví a ani poslední, komu sa to stáva. Proste sa pristihnete pri nebezpečne odvážnych úvahách o tom, či sa ešte vôbec oplatí pokračovať a aký to má všetko vlastne zmysel.

Nuž, vyhovieť čitateľom a zaujať ich je ťažké. Veď načo písať, ak nie práve pre nich? O to horšie, keď ste so svojimi článkami nespokojní vy sami. Z ničoho nič vás začne iritovať ich obsah a nízke čísla čítanosti vám tiež veľa entuziazmu nedodajú.

Frustrovaný copywriter v prírode medzi rozlietanými hárkami papierov


Potrebujem pomôcť s textami

Nie je tých článkov príliš veľa?

Jedným z problémov súčastnosti je napríklad i to, že tých blogových príspevkov je akosi… priveľa. Ocitli sme sa v 21. storočí, dobe technického pokroku a v čase rozmachu online médií. Zo všetkých svetových strán sa na nás valia vlny reklám a podnikatelia svoj biznis prezentujú ako sa len dá.

Už to viac nie je iba o vkusných billboardoch pri budove mäsiarstva alebo dvoj-strane v ženskom magazíne. Internet je nekonečný, asi ako vesmír a ľudská hlúposť v jednom. Je ľahké v ňom zapadnúť prachom, najmä ak nemáte dosť široké lakte, veľký rozpočet alebo extra jedinečný obsah. Ku každej téme totiž existuje hneď niekoľko desiatok odkazov k článkom, ktoré sa, podobne ako vy, snažia vydobiť svoje miesto vo vyhľadávaní.

Píše sa o čomkoľvek. O nábytku, móde, fitness, financiách, politike… Dokonca sme nedávno narazili na obľúbenú stránku, kde sú všetky články venované slanine. Áno, čítate dobre. SLANINE.

TIP: Ešte stále nemáte svoj blog? Tu je 5 dôvodov, pre ktoré by ste si ho mali založiť.

Dôvody, pre ktoré sa v písaní oplatí pokračovať

Ľudia sa písaniu venujú z rôznych pohnútok. Pre niekoho je to zdroj obživy, pre iného doplnková forma propagácie a niektorí to berú iba ako hobby a spôsob prejavu. Nech patríte ku ktorejkoľvek z týchto skupín, netreba si trieskať hlavu o stenu, ak sa vám práve nedarí. Ani Rím nepostavili za jediný deň.

Zdá sa vám, že máte priveľkú konkurenciu alebo vaše články nečíta až tak veľa ľudí, ako ste si spočiatku predstavovali? Nemusí to byť nevyhnutne koniec sveta. Pýtate sa prečo? Pretože aj napriek vašim negatívnym pocitom existuje celý rad dôvodov, pre ktoré sa oplatí vytrvať v tom, čo robíte.

Starý čierny písací stroj

TIP: Tvoríte si texty na web sami? V našom článku zistíte, či pri tom nerobíte práve niektorú z týchto chýb.

Tréning a osobný rozvoj

Vďaka písaniu nemáte slovnú zásobu o rozsahu desať-stranového paperbacku z novinového stánku. Dokonca sa na vás pravidelným tréningom nalepí aj čosi také, ako všeobecný rozhľad a nové poznatky. Naozaj. Aj keď sa niektorému odvetviu venujete roky a takpovediac mu obetujete mladosť, stále máte možnosť učiť sa a intelektuálne rásť.

Ani McGyver nevedel vyrobiť bombu z toaleťáku a žuvačky hneď, tiež sa to musel niekde naučiť. Dôležité je, aby ste si tému, o ktorej sa chystáte písať, vopred poctivo naštudovali a podložili ju pravdivými faktami. Takto sa vďaka neúnavnej práci na obsahu svojho blogu naučíte veľa nového a bude úplne jedno, že ho číta len malá skupina ľudí.

Čím dlhšie sa budete písaniu venovať, tým ľahšie vám to časom pôjde. Časté prestávky a snaha zhypnotizovať stenu za monitorom sa postupne pretransformujú v plynulú prevádzku mozgu, ktorý bude stíhať prstom na klávesnici. Pre porovnanie, pozrite si svoje články spred niekoľkých mesiacov alebo rokov a potom si prečítajte tie, ktoré ste napísali nedávno. Vidíte medzi nimi ten rozdiel a posun k lepšiemu?

Riešenia a odpovede

Kopia sa vo vašej schránke otázky od zákazníkov, ktoré sa neustále opakujú? Alebo ste sa so zákazníkom pustili do diskusie o konkrétnom probléme a o jeho riešenie by ste sa radi podelili aj s ostatnými? Aby ste sa časom nezmenili na opakovacieho papagája, napíšte o tom samostatný článok. Je to omnoho jednoduchšie, než donekonečna obšírne vysvetľovať, ako to celé vlastne je. Riešenie na dilemu tak nájdu buď priamo na webe alebo im ako odpoveď pošlete priamy odkaz k článku, kde sa téme venujete podrobnejšie.

Vyhľadávače vás neprehliadnu

Dokonca ani vtedy, keď články číta iba vaša babka a sused z tretieho poschodia so záľubou v sukulentoch. Strýko Google a jemu podobní majú totiž v obľube weby, ktoré sú aktualizované a pravidelne zásobované čerstvými a relevantnými informáciami. Áno, pomôže vám už len to, že na svojej webstránke nejaký blog vôbec máte, staráte sa oňho a pravidelne doň prispievate. A to je super, nie?

Usmiata ryšavá copywriterka sedí v kaviarni za stolom a píše nový článok na blog

Nikdy neviete, kto na váš blog natrafí

Odvážnym šťastie praje. Aj napriek menšej čítanosti sa môže stať, že vás objaví tá správna osoba. A to akurát vtedy, keď bude potrebovať pomoc a vy budete hneď na rane. Napíše do vyhľadávača tých zopár magických kľúčových slov a voilà, medzi prvými výsledkami sa objavíte práve vy.

Aj s príspevkami spred niekoľkých mesiacov máte solídnu šancu, že na vás niekto pri správnej optimalizácii a vhodne zvolenej kľúčovej fráze natrafí.

Ako príklad dobre poslúži trebárs náš blog. S frázou „potrebujem pomoct so seo“ sa v organickom vyhľadávaní medzi prvými príspevkami aktuálne objavuje odkaz práve na náš článok z marca 2019. Takže áno, obsah vášho webu neustále pracuje vo váš prospech.

Kašlite na čísla

Mať na webe obsah, ktorý si denne prečíta polovica Slovenska, je snom hádam každého vášnivého blogera. Nie je však hanbou, ak sa vám to zatiaľ nepodarilo a vaše čísla nie sú ani zďaleka tak uspokojivé, ako by ste si predstavovali. Treba sa na to pozrieť z celkom iného uhla a zabudnúť na počítadlá návštev.

Aj malý pozitívny vplyv a pomoc niekoľkým čitateľom dokážu priniesť príjemné zadosťučinenie. Zvlášť, keď vám svoj názor vyjadria buď v komentároch, napíšu správu alebo lajknú odkaz k článku na jednej zo sociálnych sietí.

A to by sa predsa nikdy nestalo, keby ste s písaním skončili hneď na začiatku.

Je skutočne čas skoncovať s písaním?

Však ste si mysleli, že zmyslom článku je odradiť vás od toho, aby ste v tvorbe pokračovali?

Občas trvá roky, kým sa vám podarí nájsť si vlastný štýl a budete spokojní nielen so štruktúrou vašich článkov, ale aj s formou, ktorou sa prezentujete. Niektorí to zabalia v zárodku a odradí ich každý drobný neúspech, tí vytrvalejší zabojujú a nechajú sa posúvať malými pozitívnymi znameniami. Trebárs komentármi alebo zdieľaniami na sociálnych sieťach. Pomaly človek ďalej zájde.

Existujú blogy, ktoré prerazili až po niekoľkých rokoch. V tom prípade je stále dôvod na to, aby ste pokračovali v tom, čo robíte. Dokonca aj keď máte pocit nedostatočného ocenenia.

Mladá žena, celá mokrá od vody, otvára na pláži sklenú fľašku so šampanským

Krátke múdro na záver

Robte to, čo vás baví a čo vám ide. Niekde začať treba a aj keď budú vaše články spočiatku čítať iba dvaja ľudia, aj to je dôvod, pre ktorý v snahe pokračovať. Učte sa, zbierajte skúsenosti a produkujte obsah, na ktorý budete môcť byť s odstupom času hrdí a jedného dňa môže niekomu pomôcť v hľadaní odpovedí a životného múdra.

Mám záujem o písanie článkov