Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
fotografia mladého belocha, ktorý v ruke drží papier s nápisom som influencer

Online marketing sa neustále vyvíja. Ak využívate jeho kanály na predaj svojich produktov alebo propagáciu služieb a snažíte sa čo najlepšie prezentovať napríklad na Facebook-u, celkom určite ste v nedávnej dobe zachytili pojem influencer.

Ako už býva zvykom, priplával k nám zo zahraničia. Zaujíma vás, ako môžete influencerov alebo influencer marketing využiť pre svoj biznis?

Čo je influencer marketing a kto je influencer

Ak sa budeme držať prekladu, rýchlo získame predstavu o tom, čo znamená influencer marketing. Táto časť online marketingu sa zameriava na uplatnenie a využitie vplyvu na určitú skupinu ľudí. Možno si poviete, nič nové. Vždy tu boli ľudia, ktorí mali vplyv na verejnú mienku, formovali svojimi názormi a správaním sa názor svojho okolia. Prečo je to teraz iné?

Influence blogerka, ktorá svojim fanúšikom nakrúca video o ružovom svetri z kolekcie svojho klienta

Čo sa ukrýva za pojmom influencer marketing

V dnešnej dobe sociálnych sietí a online komunikácie sa však vytvorila práve vďaka týmto osvedčeným princípom akási diera na trhu, ktorú šikovní ľudia pretvorili na nový komunikačný kanál. Spojením sily, akou dokážu niektorí ľudia a osobnosti vplývať na svoje okolie a moderných komunikačných nástrojov vznikol influencer marketing. Spôsob, ako možno cielene propagovať produkty a služby s účinným dosahom. Napríklad aj tie vaše.

Influencer a jeho prínos pre váš produkt

Influencer je osoba, ktorá svojim pôsobením môže ovplyvniť mienku určitej skupiny ľudí. Tým, ako sa oblieka, tým, čo hovorí, aký má účes, ako sa správa a aké vyznáva hodnoty. Všeobecne sú za influencerov často označované najmä celebrity a známi ľudia. Influencerom však môže byť aj politik, verejne známa osoba, stylista, potravinový kritik, aktivista alebo blogger. Ktokoľvek, koho vystupovanie sledujú ostatní na sociálnych sieťach.

Podmienkou označenia “influencer” však nie je počet sledovateľov, akoby sa mohlo na prvý pohľad zdať. Podstatné je, ako pracuje so svojím vplyvom a ako ho dokáže premeniť na interakciu alebo výzvu. Laicky povedané, koľko ľudí dokáže presvedčiť na kúpu vášho produktu alebo objednávku služby, ktorú ponúkate.

Temné zákutia influencer marketingu

Ako to už často v marketingu býva, s novým propagačným kanálom sa zákonite objavia aj tí, ktorí chcú využiť neznalosť svojich klientov a obohatiť sa na úkor nového trendu. Takzvaní pseudoinfluenceri striehnu na každom kroku. Dokonca sa k spolupráci sami ponúkajú a svoj vplyv merajú počtom fanúšikov, ktorí ich na Instagrame, Facebooku, prípadne Youtube sledujú. Odfotia sa s vašim výrobkom, prípadne ho okrajovo spomenú v texte príspevku a od vás vypýtajú mastnú sumu za propagáciu.

fotografia mladého belocha, ktorý v ruke drží papier s nápisom som influencer

Treba si však uvedomiť, že influencer marketing je proces dlhodobý. Výsledkom nie je označenie vašich produktov hashtagom a ich propagácia, ktorá pôsobí ako päsť na oko. Výsledkom je interakcia, ktorú ste chceli dosiahnuť. Najčastejšie teda získanie nových zákazníkov, zvýšenie predaja alebo budovanie povedomia o značke.

Ako nájsť toho pravého influencera?

Ak vám propagáciu na sociálnych sieťach, prípadne kompletný online marketing zastrešuje agentúra, pokojne ich so záujmom o takýto typ spolupráce oslovte. Ak si však chcete toho najlepšieho influencera nájsť sami, pomôže vám niekoľko stránok.

DAYBYME

Na jednej adrese si môžete vybrať z množstva vplyvných ľudí, ktorí hýbu svetom Instagramu a sociálnych sietí. Komunita influencerov, ktorí denne používajú tie najznámejšie hashtagy, v sebe ukrýva s najväčšou pravdepodobnosťou aj toho, ktorého hľadáte vy.

LAFLUENCE

Platforma, ktorá spája firmy a spoločnosti ako vy priamo s influencermi, bloggermi a youtubermi. Stačí, ak vytvoríte dopyt na kampaň a do vašej schránky dorazia ponuky od influencerov s návrhmi spolupráce. Viac sa dozviete priamo na ich stránke.

ZOZNAM INFLUENCEROV

Databáz, kde si môžete porovnať ich dosah je skutočne veľa. Priebežne sa zverejňujú aj rebríčky tých najvplyvnejších. V prípade, ak vás zaujíma, kto je aktuálne na vrchole, sledujte napríklad HypeAuditor, kde si vyfiltrujete dáta, ktoré vás zaujímajú.

Úspešná spolupráca si vyžaduje viac

Skôr, než sa rozhliadnete po pravom influencerovi pre vás, je dôležité, aby ste si sami ujasnili váš cieľ a najmä cieľovú skupinu. Eliminujete tým riziko, že sa trafíte úplne mimo.

Pri samotnom výbere zvážte najmä zameranie influencera a staňte sa sami jeho followerom (sledovateľom). V dnešnej dobe sú už ľudia priam alergickí na reklamné príspevky bez pridanej hodnoty. Sledujte, ako vaša vytipovaná osoba pracuje so svojimi fanúšikmi, či jej príspevky nabádajú k akcii alebo vyvolávajú emócie. Ako sledovatelia reagujú? Podstatné nie sú len lajky, ale najmä diskusia a akcia, ktorú dokáže influencer svojimi príspevkami podnietiť.

Nuž a napokon, nezabudnite, že pravý význam slova influencer tkvie v slovíčku spolupráca. Porozprávajte influencerovi o svojich plánoch a produktoch čo najviac. Tí najlepší pretavia tieto informácie v nápady, ktoré napokon prirodzene odprezentujú v príspevkoch svojim fanúšikom. A vy rýchlo pochopíte silu skutočného influencer marketingu.

Grafika ženy s megafónom, ktorá svojim fanúšikom prezentuje svoje názory a propaguje produkty klienta

Zaujala vás táto téma a produkty vo vašich regáloch či v sklade čakajú na tú vhodnú osobu, ktorá ich privedie na svetlo sveta? Ak sa vám zdá influencer marketing s jeho nástrahami zložitý, neváhajte nás kontaktovať. Spolu nájdeme ten najlepší koncept.

Zaujíma ma viac