Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
Ruky, držiace tablet s otvoreným blogovým článkom

Blog je nástroj online marketingu, ktorý netreba podceňovať. Určite ste si všimli, že tie najväčšie značky, predajcovia a lídri na trhu pravidelne uverejňujú články nielen na svojich interných webstránkach a blogoch. Mnohí dnes dokonca vytvárajú samostatné online magazíny, vďaka ktorým sú k svojim zákazníkom o krok bližšie.

Premýšľate, ako by ste svoju značku, produkty alebo služby posunuli na vyššiu úroveň? Zamerajte svoju pozornosť na blog. Ešte stále ho nemáte? V nasledujúcom článku vám objasníme 5 dôvodov, prečo je blog pre váš biznis dôležitý.

Ruka copywritera, ktorá nastavuje písací stroj v ktorom je papier s nadpisom blog

Blog tvorí obsah a obsah vládne internetu

Kedysi patril blog k podstránkam, ktoré boli zastrčené niekde v pätičke stránky alebo dokonca nemali ani vlastnú kategóriu. Dnes ho často nájdeme ako súčasť hlavného menu stránky.

Tieto zmeny nastali vo chvíli, kedy si majitelia webstránok, e-shopov a celá komunita marketérov uvedomili, že to najpodstatnejšie, ako získať zákazníka, je ponúknuť mu pridanú hodnotu. A keďže “lákavé” banerové reklamy a vyskakovacie okná spôsobili celospoločenskú reklamnú slepotu, nastal čas, zamerať sa na skutočne pútavý obsah.

Prečo by ste si teda mali založiť vlastný blog alebo oprášiť ten starý?

1. Content ako nástroj, ktorý prináša výsledky

Ľudia dnes hľadajú na internete nielen produkty a služby, ale aj informácie, ktoré k ich používaniu potrebujú. Odpovede na akékoľvek otázky sa dnes nepýtame telefonicky alebo svojich starých rodičov. Pohodlne si ich vygooglime na internete, hoci aj o polnoci. A tu vzniká priestor, ako veľkému množstvu svojich potenciálnych klientov môžete poradiť bez toho, aby vás to stálo personálne či iné zvýšené náklady.

Ruky, držiace tablet s otvoreným blogovým článkom

Ste vo svojom obore odborníkom? Uverejnite na svojom blogu články, ktoré odpovedajú na ich najčastejšie otázky, ponúknite návody, zaručené tipy a triky alebo jednoducho doplnkový obsah, ktorý museli dosiaľ hľadať niekde inde. Toto je cesta, po ktorej už onedlho bude kráčať čoraz viac zákazníkov práve k vašim dverám (alebo nákupnému košíku).

Nezabúdajte však, že články, ktoré vytvoríte, musia spĺňať niekoľko kritérií. Vždy dbajte o to, aby bol ich obsah:

  • unikátny
  • prínosný
  • pútavý
  • ľahko stráviteľný
  • cielený


2. Budujete povedomie o svojej značke

Písať články, ktoré sú pre ľudí prínosné, nie je módnou záležitosťou alebo trendom jedného roku. Sú veci, ktoré budú vašich zákazníkov zaujímať aj o niekoľko rokov. A keď svoje potreby uspokoja práve na vašom blogu, verte, že sa radi vrátia späť. A nielen po nové informácie, ale priamo aj po tovar alebo služby.

Odbornými článkami alebo poradenstvom totiž budujete povedomie o svojej zručnosti a značke, hoci aj nepriamo. Získať v očiach verejnosti “punc odborníka” vďaka blogu k vám privedie viac zákazníkov, než najnovší certifikát, ktorý často len ozdobí stenu vo vašej kancelárii.

3. Vyhľadávaný zákazníkmi, oceňovaný vyhľadávačmi

O optimalizácii pre vyhľadávače sme už na našom blogu písali. Hoci sa článok zameriaval na nekalé SEO praktiky, blog medzi ne určite nepatrí. Práve naopak. Vďaka kvalitným článkom na blogu môžete na svoj web priviesť zákazníkov, ktorý majú o vaše produkty a služby skutočný záujem.

Stačí použiť tie správne kľúčové slová, ktoré sa vám napríklad pri optimalizácii stránok webu nepodarilo využiť. Výborne vám k tomu poslúžia doplnkové kľúčové slová a longtailové frázy, ktoré užívatelia na internete najviac vyhľadávajú.

Ruky, držiace balóniky nafúknuté do tvarov písmen. Spolu tvoria slovo search, znamenajúce vyhľadávanie

Prínosný obsah, ktorý je vhodne prelinkovaný na váš web, napokon ocení aj samotný Google. Bez toho, aby ste investovali do platenej reklamy sa tak môžete ocitnúť o niekoľko priečok vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Pozitívne hodnotenie získate napríklad aj aktualizáciou starších a pravidelným uverejňovaním nových článkov.

4. Blog ako súčasť marketingovej stratégie

Tvorbu článkov na blog vám dnes odporučí desať z desiatich online marketérov. Pravidelné vytváranie obsahu je najčastejšie súčasťou každej content marketingovej stratégie. Navzájom sa skvele dopĺňa so sociálnymi sieťami, vďaka ktorým môžete nový obsah na webe propagovať medzi svojimi sledovateľmi, alebo dokonca pomocou neho nájsť nových.

Kvalitná a správne zostavená marketingová stratégia sa vyznačuje zavedením persón – akýchsi modelových osôb, ktoré patria medzi vašich klientov s najväčšou kúpnou silou. Ak použijete persóny aj pri tvorbe článkov na blog, zvýšite aj jeho relevantnosť a prínos. Persóny vám pomôžu nájsť tie správne témy, používať vhodný slang a žargón a napokon aj vhodne zacieliť pri propagácii článkov.

5. Budujte vzťah so zákazníkmi

Založenie blogu je v neposlednom rade skvelý spôsob, ako so svojimi zákazníkmi vytvárať užšie vzťahy. Neosobné nákupy vedú často k jednorázovým návštevám e-shopu alebo predajne. Každý správny podnikateľ však vie, že zvíťazí až vo chvíli, kedy sa zákazník vráti opäť.

Podanie rúk so zákazníkom po uzavretí obchodu

Nevrátili by ste sa aj vy skôr do predajne, kde vám na blogu ponúknu návod na to, ako sa postarať o novú koženú sedačku? Alebo skvelé tipy ako použiť zvyšky z nedeľnej polievky na ďalší chutný obed?

Blog je skutočne nástrojom, do ktorého sa oplatí investovať. Či už váš vlastný čas alebo rozpočet na marketingovú agentúru s copywriterom, ktorý články napíše za vás. Náklady sa vám vrátia niekoľkonásobne späť. V podobe nových zákazníkov, opakovaných nákupov, lepších pozícií vo vyhľadávaní alebo budovaní povedomia o vašej spoločnosti.

Mám záujem o písanie článkov