Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
Dvaja kreslení copywriteri, pracujúci na novom článku

O tom, že je obsah významným parametrom vašej webstránky a ako by ste s ním mali pracovať na svojom blogu, sme sa zmienili v nedávnom článku. Tentokrát vám odhalíme niekoľko základných pravidiel, ktoré vám objasnia, ako napísať tie najlepšie texty na webstránku alebo e-shop. Pokojne si ich zapíšte, ich platnosť je neobmedzená.

Texty na webstránku ako od profíka

Napísať si text na web alebo popisy na e-shop môže byť na prvý pohľad jednoduché. Na ten druhý však rýchlo zistíte, že ak chcete obstáť v mori konkurencie, ledabolo vyskladať slová nestačí. To, na čom by ste si mali dať záležať, je dodržiavanie základného know-how, ktorým sa riadia i tí najlepší copywriteri a textári.

Freelance copywriterka, pracujúca na novom blogovom článku

Píšte jednoducho a jedinečne

Zložité súvetia a kvetnaté opisy vašim textom skôr ublížia, ako prospejú. Dnes ľudia nemajú čas čítať dlhé bloky textov, ktoré im neprinesú odpoveď na ich problém. Preto platí – píšte jednoducho. Podstatný je obsah, nie rozsah. Ak viete vetu skrátiť alebo ich rovno zopár vynechať, určite to urobte. A nezabúdajte na zlaté pravidlo. Vaše texty na webstránke musia byť unikátne. Akékoľvek kopírovanie alebo vykrádanie textov vás môže stáť nemalú penalizáciu v očiach vyhľadávačov.

Osvojte si reč svojich klientov

Poznať svoju cieľovú skupinu je základom každého online biznisu. Len tak totiž dokážete svoju ponuku produktov alebo služieb nasmerovať k tým správnym zákazníkom. A jednou z priamych ciest, ako ich účinne osloviť, sú práve vaše texty na webe. Predávate hudobné nosiče? Nasaďte na svoju stránku texty, ktoré obohatíte výrazmi hudobného slangu. Alebo naopak, nezabudnite na odbornejšie výrazy, ak sa váš biznis točí okolo špecifických produktov alebo je vašou cieľovou skupinou B2B segment.

Ideálny recept? Bez omáčok a bez chýb

Či už predávate strunové nástroje alebo veselé ponožky, na dve veci sa zamerajte určite. Texty na webstránke osloboďte od zbytočného balastu a omáčok. Vsaďte na to podstatné – úžitok, ktorý zákazníkovi produkt alebo služba prináša. Bude jeho hra na gitare vycibrenejšia? Urobia jeho nové ponožky s motívom mrkvy dojem na šéfa? To sú argumenty, ktoré predávajú. A to dokonca o čosi lepšie, ak texty prebehnete pozorným okom a opravíte po sebe všetky gramatické chyby.

Príbeh a emócia ako najsilnejšie zbrane

Storytelling je cesta, akou vaše texty na webstránke naberú ten správny smer. Obohaťte slová o krátky príbeh a voilá – hneď má nezáživná stránka o nás alebo prečo práve my tú správnu šťavu. Nič však netreba preháňať. Buďte úprimní a skôr, než svoj príbeh napíšete, skúste porozmýšľať nad tým, ako slovami docieliť tú správnu emóciu. To, čo vás môže posunúť o niekoľko krokov pred konkurenciu, je práve pocit, ktorý vaši zákazníci kúpou produktu získajú. Je len na vás, aby ste im ho priblížili.

Dvaja kreslení copywriteri, pracujúci na novom článku

Analyzujte a aktualizujte

Vaša webstránka je ako živý organizmus. Máte pocit, že ste svoje texty vyšperkovali do detailu? Nuž, neostáva iné, ako sa o tom presvedčiť. Nielen dizajn webu, ale aj texty možno ľahko podrobiť spätnej väzbe vďaka analýzam z Google Analytics alebo heatmapám. Ľahko zistíte, kde zákazníci vaše stránky opúšťajú alebo ich kroky nevedú tam, kam by ste si predstavovali. Poproste relevantnú vzorku priateľov alebo fanúšikov na sociálnej sieti o nezaujatý feedback. Ak vám ukážu, že sú miesta, ktoré treba ešte vyladiť, neváhajte a pusťte sa do toho.

Napísať kvalitné texty na webstránku, popisy produktov alebo články na blog si skutočne vyžaduje trochu viac, než spontánne písanie svojich myšlienok. Veríme, že sa vám s našimi radami podarí vyvarovať tých najväčších chýb, ktoré majitelia stránok pri vytváraní obsahu na web často robia.

Základná rada znie – dajte si záležať, vráti sa vám to ako bumerang. Alebo sa spoľahnite na služby profesionálneho copywritera.

Potrebujem pomôcť s textami