Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

Súhlasim Viac informácií
Spokojná zákazníčka si robí selfie so zakúpeným produktom

Online priestor a obzvlášť sociálne siete zvyknú byť studnicou obsahu, z ktorého by sa dal navariť poriadne mastný guláš. Ak aj vy patríte medzi ich každodenných návštevníkov, potom určite viete, o čom hovoríme. Ponúkajú toľko rozmanitých prísad, až niekedy neviete, kam pozrieť skôr, nech vás nerozbolí brucho.

Vidieť intenzívne propagované reklamy, farbisté a často celkom zbytočné statusy, pseudo umelecké fotografie vašich známych, polo-profesionálne videá a aby sme nezabudli, už dávnejšie sa k nim na Facebooku pridali aj obľúbené stories, ktoré ste mohli predtým vídať iba na Instagrame.

Fotografovanie servírovaného pokrmu v reštaurácii na svoj instagramový profil

Zverejňuje sa prakticky čokoľvek, čo sa ľuďom páči a vyhodnotia to ako materiál hodný prezentácie. Vy síce občas prevraciate očami až do nebies, ale mnohé spoločnosti si vďaka tomu mädlia ruky. Dôvod je prostý. User Generated Content, v skratke UGC. Je jednou z najjednoduchších a najlacnejších foriem obsahového marketingu a my vám hneď povieme prečo.

TIP: UGC si niektorí neustále zamieňajú a mýlia s influencer marketingom. Nie, sú to dve rozdielne veci. Pri UGC ľudia tvoria obsah sami, z vlastnej vôle a celkom nezištne, zatiaľ čo Influenceri tak robia na podnet danej spoločnosti alebo značky a dostanú za promo služby adekvátne zaplatené. Ak sa chcete o práci influencerov dozvedieť viac, prečítajte si náš článok o tom, ako môžu vášmu biznisu pomôcť.

Čo je User Generated Content

User Generated Content v preklade znamená, že je obsah tvorený používateľmi. V tomto prípade ide o ľudí, ktorí sú považovaní za lojálnych a spokojných zákazníkov alebo tých, ktorí len oceňujú čomu sa venujete. Kupujú vaše produkty, využívajú ponúkané služby a sú viac ako ochotní dobrovoľne sa so svetom podeliť o svoje dobré skúsenosti. Robia to, pretože sa so značkou stotožňujú, reflektuje ich životný štýl, hodnoty a radi sa pochvália peknými vecami. Ako sme spomenuli už v úvode, samotné prevedenie môže mať rôzne podoby – fotografie, videá, stories, prípadne recenzie alebo statusy.

Fotografka vyhotovuje fotografie v obchode

Tento užitočný materiál vám otvorí nové možnosti, ako ho šikovne využiť vo svoj prospech. Nie je dôležité, aká veľká je vaša spoločnosť alebo to, ako dlho podnikáte. Pozitívne referencie potešia vždy. Je dobré, keď sa o vás hovorí, a ešte lepšie, keď ide o reklamu, na ktorú vlastne nemusíte vynaložiť žiadne finančné prostriedky navyše.

Takýmto „word to mouth“ prístupom si budujete dobré meno, dôveru a ocenením vynaloženej snahy prehlbujete aj vzťah medzi firmou a existujúcimi klientmi. Vaším záujmom dáte najavo, že ich názor považujete za dôležitý, oceňujete ho a nemáte problém ukázať to.

Aj napriek tomu máte pocit, že sociálne siete a interakcia so zákazníkmi nie je vaša parketa? Nebojte sa prenechať túto prácu tým, ktorí v tom vedia chodiť.

Potrebujem aktívnejšie rozbehnúť sociálne siete

Ako UGC pracuje vo váš prospech?

Ak už nejaký čas stojíte na rozcestí a premýšľate o tom, čím obohatiť svoju marketingovú stratégiu, User Generated Content je jedným z chodníkov, kadiaľ sa vydať. Ponúka hneď niekoľko benefitov, vďaka ktorým sa jeho implementáciu oplatí aspoň zvážiť.

Nestojí vás to majland

Alebo aby sme boli presnejší, nestojí vás to takmer vôbec nič. Pointou je, že proces vymýšľania kreatívneho konceptu a jeho realizácie leží na pleciach vašich zákazníkov. Robia to preto, že sa sami túžia pochváliť tým, ako dobre u vás nakúpili a aký z toho majú pocit.

Je to omnoho jednoduchšie a menej náročné na čas, než tvorba vlastného propagačného obsahu. A bonus navyše, verejnosť dá omnoho radšej na názor ľudí, ktorí si vaše služby už vyskúšali, než by mali slepo veriť obyčajnej reklame, ktorá o vás skladá ódy na radosť.

Zvyšuje dôveryhodnosť spoločnosti

Z bodu číslo jeden plynulo premostíme priamo k dôveryhodnosti značky. Buďme realisti, je úplne samozrejmé, že ľudia dajú radšej na názor ostatných – či už dostanú echo od známych alebo si poctivo prechádzajú internetové recenzie.

Vezmime si ako príklad takú generáciu Y, teda ľudí, ktorí dosiahli dospelosť začiatkom 21. storočia. Podľa prieskumov až 50 % mileniálov dôveruje viac UGC, než reklame. Aj čísla hovoria jednoznačne. Vášmu podnikaniu teda interakcia s príspevkami zákazníkov nijako neublíži, môže však výrazne pomôcť.

Zväčšuje interakciu a aktivitu vašich zákazníkov

Dá sa online aktivita klientov ešte zvýšiť? Dá, dá, dá. Využite materiál, ktorý sa vám ponúka ako na striebornom podnose.

Ľudia radi nakupujú a tešia sa z nových vecí, prípadne zdieľajú príjemné zážitky, ktoré sa im udejú počas dňa. Sami aktívne využívame sociálne médiá a vieme, aké je fajn pochváliť sa novou knižkou alebo milým prístupom personálu v prevádzke. A ešte väčšie motýle vyvolá pocit, že si vašu snahu a spokojnosť všimne aj samotná firma.

Mobilný telefón s náhľadom fotografií na sociálnej sieti

Neváhajte takéto príspevky ohodnotiť ďakovným komentárom alebo prezdieľaním na svojom kanáli. Spokojnosť zákazníkov vyvolá v ľuďoch dojem, že u vás sa nakupovať naozaj oplatí a pozornosť si vážite. Záujem z vašej strany zároveň podnieti k väčšej interakcii u existujúcich klientov a veľmi radi vás na piedestál vyzdvihnú znova.

Pomôže vám rozhodiť siete

Princíp je celkom jednoduchý. Čím viac spokojných zákazníkov o vašej spoločnosti hovorí, tým väčší počet ich známych a priateľov si uvedomí, že existujete a možno tiež zvážia využitie vami ponúkaných služieb. Následne je už len otázkou času, kedy sa pridajú k skupinke nadmieru spokojných a opätovne sa vracajúcich klientov.

Dostanete sa do povedomia ľudí

Prieskumy dokazujú aj to, že obsah zdieľaný prostredníctvom User Generated Contentu je lepšie zapamätateľný, než klasické online a offline reklamy. Už sme nimi tak presýtení, že ich zámerne prehliadame a buď sa dívame radšej inam alebo potočíme kolieskom myši rýchlejšie, aby sme mohli preskočiť príspevky, z ktorých priam kričí „propagovaný obsah“.

Pri čom sa pristavíme, sú príspevky našich priateľov alebo ľudí, ktorých obdivujeme. A tam je vaša šanca.

Pocítite zvýšenie predajov

Keď ľudia natrafia na značku, ktorá sa teší všeobecnej obľube a má pozitívne ohlasy, je omnoho pravdepodobnejšie, že sa rozhodnú nakúpiť tiež. UGC je vlastne niečo ako hodnotenie produktov a služieb, akurát s osobnejšími odporúčaniami od ľudí, ktorých poznáte a ktorí už značku vyskúšali. A to vás presvedčí, aby ste do toho šli tiež.

Úspešné UGC v praxi

Jedným zo spôsobov, ako zvýšiť aktivitu používateľov na vašej fan page, sú súťaže. Poverte fanúšikov tvorbou vlastného obsahu, ktorý môžu zverejniť priamo u vás na stránke alebo len k fotke pridať špecifický hashtag, či pri nej označiť samotnú spoločnosť.

Pre nášho klienta Diva Style Fashion sme týmto spôsobom zrealizovali súťaž „Buďte našou Divou“. Značka sa venuje predaju oblečenia určeného pre plus size ženy, ktoré sa chcú tiež cítiť pekne a príťažlivo v dobre padnúcom oblečení. Zastáva filozofiu, že nielen modelky z tituliek magazínov si zaslúžia pozornosť. A práve v tomto duchu sa niesol celý priebeh súťaženia.

Cieľom bolo zvýšiť povedomie o značke a zároveň prihláseným dámam umožniť, aby si na jeden deň vyskúšali úlohu modelky. Pred objektívom skúseného fotografa tak predviedli kúsky z najnovšej kolekcie, ktoré by za iných okolností obdivovali na e-shope. Takto sa na na tom e-shope ocitli ony samy.

Náhľad na fotografie plus size modelov nášho klienta Diva Style fashion

Vstupenkou do súťaže bolo zaslanie svojich fotografií. Na Facebooku mali užívatelia následne možnosť hlasovať, komentovať a zdieľať ich podľa chuti. Vybrané boli dve šťastné dámy, ktoré pre online obchod nafotili najnovšiu kolekciu.

Galéria fotiek na Facebooku Diva Style fashion

Počas trvania súťaže sa zvýšila aktivita na stránke, pribudlo množstvo nových fanúšikov a prišlo veľa pozitívnych ohlasov od žien, ktoré si akciu veľmi pochvaľovali slovami, že si konečne niekto spomenul aj na nich a urobil im radosť.

Fanúšikovia sú dôležití

Spôsobov, ako urobiť dojem na svojich zákazníkov s využitím UGC je naozaj veľa, ale to už je na ďalší, dlhší a samostatný článok. Dôležité je nezabúdať na svojich klientov a tých, ktorí vám fandia. Myslite na to, že na druhej strane všetkých tých káblov a obrazoviek sú reálne živé bytosti, ktorým lichotí pozornosť druhých tak, ako lichotí vám. Pokojne ich k aktivite vyzvite aj sami. Potešia sa a vy tak budete mať dostatok materiálu, s ktorým môžete ďalej pracovať.

TIP: Prečítajte si aj náš nedávny článok o tom, ako motivovať fanúšikov k interakcii na sociálnych sieťach.

Potrebujem pomôcť s Facebookom