Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

Súhlasim Viac informácií
Farebná machuľa z rôznych pastelových odtieňov oranžovej, ružovej a červenej

O obsahu ako takom sa v posledných rokoch vraví veľa. Má byť kvalitný, originálny a prínosný. Tentokrát sme si však posvietili na grafiku, ktorá je jeho neoddeliteľnou súčasťou. Ako sú na tom vaše vizuály, obrázky na webe, v mailoch alebo na sociálnej sieti?

Pozrite sa spolu s nami na aktuálne trendy, ktoré v oblasti online marketingu zavládnu v roku 2020.

Ako vytvoriť webdizajn, ktorý zodpovedá aktuálnym trendom

Online grafika nespí na vavrínoch, odpovedá na potreby používateľa

Na začiatku je potrebné si uvedomiť, že grafika prešla značným vývojom. Len donedávna bol hlavnou pákou všetkých marketingových oddelení pútavý banner. Áno, myslíme práve ten, ktorý na vás vyskakuje popri ceste počas šoférovania do práce.

V časoch, kedy sa začalo formovať online prostredie a internety sa stali súčasťou nášho každodenného života, zrodila sa i nová grafika. A spolu s ňou i webdizajn a obrázky vytvárané na mieru pre potreby sociálnych sietí.

Pravidlá, ktoré platili pre vytvorenie naozaj dobrého grafického dizajnu, neplatia rovnakou mierou pre vytvorenie dobrých obrázkov na vašu webstránku alebo k príspevkom na vašej facebookovej, či instagramovej fanpage.

Žena vytvára na notebooku svoje vlastné grafické návrhy

DIY – Pri tvorbe webdizajnu využívajte dostupné zdroje a nástroje

Skôr, než sa dostaneme ku konkrétnym tipom a trendom, ktoré určujú, akým smerom by ste sa mali pri tvorbe webovej grafiky uberať, máme pre vás niekoľko rád. Vďaka nim si môžete pútavú grafiku pre potreby online propagácie vytvoriť aj svojpomocne.

Každý šikovný marketér pozná nástroje, pomocou ktorých rýchlo a bezbolestne vytvorí pútavý online banner, zaujímavú infografiku alebo obrázok k príspevku na Facebook. Jedným z nich je napríklad Canva, bezplatná grafická platforma, pri používaní ktorej nepotrebujete vedieť vari ani základy webdizajnu. Stačí, ak si vyberiete jeden z predvolených vzorov a presný formát (Facebook post, social media post, Instagram video a pod.). Šablónu, ktorá vám najviac padne do oka, doplníte svojimi údajmi. Môžete ju meniť podľa svojej potreby a keď budete s výsledkom spokojní, jedným klikom ho vyexportujete do úložného priestoru svojho počítača alebo vyzdieľate priamo na svojej fanpage.

Úžasné, všakže? O Canve a ďalších šikovných nástrojoch sme písali v článku o programoch a aplikáciách, ktoré uľahčia vašu prácu. Oplatí sa nad ním stráviť niekoľko minút.

Zamrzli ste na mŕtvom bode, kedy ste zistili, že vám chýbajú obrázky? V súlade s licenčnými právami, ktoré sa na väčšinu tých, ktoré nájdete vďaka vyhľadávaču vzťahujú, odporúčame nakúpiť si niekoľko kreditov vo fotobankách. No ak vám nevadí, že by ste mohli použiť obrázok či fotku, ktorú už pravdepodobne niekto využil, siahnite pokojne aj po voľne dostupných fotografiách. Aj tie vám fotobanka ponúka hneď v niekoľkých rozmeroch. Stačí si vybrať ten najvhodnejší a hor sa na to!

Tipy na šťavnatú grafiku a webdizajn, ktorý zaujme

1. Vsaďte na odtiene a prechody

Ak používate v grafike dominantnú farbu, pracujte aj s jej odtieňmi. Celý vizuál tak bude pôsobiť príjemne a nevtieravo. Zároveň však zdelí informácie tak, aby zaujali vášho fanúšika na webe alebo po otvorení e-mailu hneď v prvom momente. Pozadie nemusí byť nutne biele. Vďaka jemným prechodom farieb dosiahnete podklad zaujímavého spektra. Dokonca sa nemusíte báť ani netradičných kombinácií, akými je napríklad prechod od pastelovej modrej k ružovej.

Gradient farebná škála v rôznych pastelových odtieňoch

NÁŠ TIP: Ak však nechcete nechať nič na náhodu, pomôže vám skvelý našepkávač farebných kombinácii – Materialpalette. Stačí si vybrať farby. Vypľuje vám zároveň aj ich presne zadefinované kódy a kódy dopĺňajúcich odtieňov, ktoré s nimi vytvárajú dokonalú farebnú súhru.

screen zo stránky, kde možno nájsť rôzne farebné palety a vhodné kombinácie farieb

2. Jeden výrazný prvok ako srdce celého konceptu

Preplácané grafiky už dávno nie sú žiadúce. Podobne, ako v prípade textu, máte len niekoľko sekúnd na to, aby ste v mori príspevkov zaujali používateľa sociálnej siete. Ak stavíte na jeden výrazný prvok, či už text, ikonu, alebo obrázok, je vaša šanca vyniknúť pri scrollovaní medzi príspevkami omnoho vyššia. Nedajte si ju vziať a namiesto rozbitých grafík, kde sa snažíte vtesnať všetko, zvoľte posolstvo len jedno.

Vizualizácia jednoduchej a účelnej grafiky, do ktorej môžete zasadiť svoje posolstvo

3. Povedzte to narovinu

Textom aj priamo v obrázku. Ak nadviažeme na predošlý bod, potom je viac než jasné, že bude dominantný. Nenamáhajte sa hodinami hľadania vhodnej fotografie alebo obrázku vo fotobanke. Často sa totiž stáva, že nech sa akokoľvek snažíte, vaši fanúšikovia nemusia správne pochopiť to, čo ste chceli obrázkom vyjadriť. Ak im však v jednej krátkej vete poviete, čo máte na srdci, šanca na nepochopenie je minimálna. Ako bonus, malá rada – boldujte a boldujte. Tučné písmo – bold, zažíva v tomto roku svoju malú renesanciu.

4. Tváre striedajú tvary

Ak už aj vám príde tá personalizovaná grafika (máme na mysli tú s tvárami ľudí, ktorých aj tak nepoznáme) príliš neosobná, nie ste sami. Neznámych tvári je plný internet a preto webdizajn nachádza novú obľubu v tvaroch. Jednoduchých 2D alebo 3D predmetoch, ktoré navyše potiahne zaujímavým metalickým odleskom alebo textúrou. Tá im dodá ten správny šmrnc. Vyskúšajte oživiť svoje grafické výstupy tak trochu netradične a paradoxne, i neživotne.

Rôzne abstraktné pozadie vhodné na grafiku na web

5. Skúste to s krátkym videom alebo GIFkom

Už dlho počúvame, že video pomaly, ale iste, ovládne sociálne siete. Pravdou ostáva, že si v rámci zmiešaného obsahu našlo svoje miesto i v online marketingových trendoch pre rok 2020. Na to, aby ste krátke video vytvorili, nepotrebujete kompletnú produkciu. Postačí krátke GIFko, ktoré zvládnete z obrázkov vyrobiť aj sami alebo skúste vdýchnuť pohyb do grafiky rozhýbaním niektorého z prvkov (pulzujúci text, rotujúca ikona, poskakujúca šípka a podobne). Práve to sú totiž skvelé možnosti, ako zaujať, v porovnaní s nehybnou grafikou.

A ešte jeden EXTRA TIP od Fortuity na záver

Ak chcete mať tip-top vyladený webdizajn, stavte na riešenie na mieru. Podobne, ako v prípade grafického dizajnu, tak aj v prípade grafiky pre online propagáciu existujú možnosti, ako uľahčíte identifikovať vašu značku zákazníkovi skôr, než sa objaví logo. Kľúčom je online corporate identity, kde presne zadefinujete napríklad aj to, ako budú orámované vaše obrázky k príspevkom na sociálnych sieťach, aké farby možno použiť pre podklad, aký typ a veľkosť písma používať pri infografike a podobne. Skvelým riešením je vytvorenie akéhosi maskota alebo vymyslenej kreslenej postavy, ktorá sa vašim sledovateľom prihovorí z každého obrázku k postu.

Potrebujete s takou grafikou pomôcť? Ak má zaujať, skúste sa držať našich tipov alebo nás rovno oslovte s nezáväzným dopytom.

Chcem poslať nezáväzný dopyt