Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
Notebook na pracovnom stole, s otvoreným internetovým prehliadačom a rukami na klávesnici

Ak sa venujete online podnikaniu a vlastníte alebo prevádzkujete webovú stránku, určite vás zaujíma, na akej pozícii vo vyhľadávači sa váš web umiestňuje. Čím vyššie sa totiž stránka nachádza, tým je pravdepodobnejšie, že na ňu užívateľ klikne.

Dostať sa na prvé miesta SERP-u (stránka s výsledkami vyhľadávania) predstavuje v mnohých odvetviach nemalé náklady na reklamu. Druhou možnosťou, ako pozície webstránky zlepšiť, je SEO (search engine optimization)optimalizácia pre vyhľadávače. Odborníci, ale najmä špekulanti z online marketingu vedia, že SEO možno robiť poctivo, ale existujú i takzvané nekalé praktiky, ktorým je lepšie sa vyhnúť.

Traja muži, podnikatelia, sediaci na schodisku a naznačujúci palec dolu.

Ako sa vyhnúť škodlivému SEO

Optimalizácia je súborom praktík a stratégií, ktoré napomáhajú lepšiemu umiestneniu vo výsledkoch vyhľadávania. Pomocou relatívne ustálených pravidiel je možné dosiahnuť to, za čo bežne majitelia stránok platia v rámci reklamy a online kampaní.

Je optimalizácia pre vyhľadávače zaujímavá aj pre mňa?

Snažíte sa dosiahnuť vyššiu návštevnosť stránky a s tým súvisiace zvýšenie predaja produktov alebo služieb? Potom určite áno. Avšak, chce to čas. Ak stavíte na kvalitné SEO, musíte však rátať s tým, že chvíľu potrvá, kým si Google všimne vašu dobre štrukturovanú a prehľadnú webstránku s kvalitným obsahom. I to je jeden z dôvodov, prečo v SEO vznikli postupy snažiace sa tento proces urýchliť alebo oklamať. V marketingových kruhoch sú známe pod názvom Blackhat SEO alebo nekalé SEO praktiky.

Správny výber SEO praktík sa vám vyplatí

V prvom rade je potrebné uvedomiť si, že hoci sa optimalizácia snaží vylepšiť webstránku v očiach vyhľadávača, tým najpodstatnejším je práve užívateľ. I keď má Google stále prepracovanejšie algoritmy, práve návštevník stránky svojím správaním rozhoduje, či je stránka prínosná alebo nie. A to je najrozhodujúcejšia spätná väzba, od ktorej sa umiestnenie vo výsledkoch napokon odrazí.

Polodetail ženy ležiacej v posteli, ktorá v ruke drží tablet

Tvoriť kvalitný obsah je jednou z najlepších ciest, ako sa nekalým SEO praktikám vyhnúť. Google dokonca vydal vlastné usmernenia pre tvorbu kvalitných webstránok.

Blackhat SEO – riziko s jasnými sankciami

Optimalizácia pre vyhľadávače nie je záležitosťou, ktorú vyriešite počas jedného dňa. Pripravte sa na poriadnu jazdu alebo inak povedané – dámy a páni, držte si klobúky. Nie však tie čierne, prosím. Ktoré nevhodné SEO praktiky teda patria medzi tie najpoužívanejšie?

Kupovanie odkazov

Hoci patrí väčšia časť nevhodného manipulovania s výsledkami vyhľadávačov k on-page SEO nástrojom, kupovanie odkazov je výnimkou. Hlavnou základňou spätných odkazov na váš web by mali byť stránky alebo blogy s podobným obsahom, ako je ten váš. Ak na vašu webstránku, naopak, smerujú odkazy z horšie hodnotených stránok alebo stránok s pochybným či nekvalitným obsahom, môžu takéto odkazy viac ublížiť ako pomôcť.

Vyhnite sa preto nakupovaniu odkazov alebo takzvaným “link farmám” (stránky vznikajúce len za účelom vzájomného previazania odkazmi – linkami). Opäť raz platí, kvalita prevyšuje kvantitu.

TIP: Viac o tých vhodných on-page SEO nástrojoch si môžete prečítať v článku na našom blogu Čo je on-page SEO a ako ho využiť vo svoj prospech?

Nadmerné množstvo kľúčových slov

Kľúčové slová sú v prípade SEO veľmi dôležité. Sú to práve frázy a spojenia, ktoré do vyhľadávača užívateľ napíše, keď hľadá obsah podobný tomu, čo na svojom webe ponúkate. Ak ich použijete v textoch na stránke a iných relevantných miestach, šance, že sa vo vyhľadávaní zobrazí vaša stránka, sa značne zvýšia.

Ruka s ukazovákom namiereným na ikonu vyhľadávania na internete

Nadmerné používanie kľúčových slov, však patrí medzi Blackhat SEO. Stránka má byť pre návštevníka zaujímavá zmysluplným obsahom, nie kľúčovým slovom v každom odseku. Medzi highlight v nekalých SEO praktikách patrí maskovanie kľúčových slov takzvaným neviditeľným textom (farba textu – kľúčových slov, je rovnaká ako pozadie stránky).

Duplicity alebo kopírovanie

Okrem toho, že Google preferuje kvalitu nad kvantitou takmer v každej oblasti, ktorú pomocou SEO dokážete ovplyvniť, je tu ešte jedna vec, na ktorej si dáva nesmierne záležať. A tou je práve duplicitný obsah.

Často sa stáva, že si webstránky medzi sebou navzájom preberajú časti textu alebo dokonca celé články. Hoci ide väčšinou o vykrádanie obsahu a kopírovanie bez vedomia pôvodného vlastníka, nemusí tomu byť vždy tak. Ako duplicitu označí vyhľadávač aj to, ak použijete rovnaký text na svojom webe a zároveň na blogu, ktorý sa nachádza na inej doméne. Kľúčom k úspechu je teda vždy obsah unikátny a prínosný pre užívateľa.

Vraví sa, že SEO je hotová veda. Okrem toho, že vyhľadávače stále častejšie vylepšujú svoje algoritmy a bojujú proti nekalým SEO praktikám, vždy sa nájdu takí, ktorí sa snažia tieto pravidlá obísť. Penalizácia zo strany Googlu, ktorá však týmto stránkam potom hrozí, nestojí za rýchle riešenia, ktoré Blackhat SEO sľubuje.

Pracovný stôl s notebookom na ktorom je otvorený internetový prehliadač

Nie ste si istí, ktoré pravidlá optimalizácie môžete na svojom webe zapracovať? Vo Fortuity vám radi s kvalitným SEO pomôžeme.

Potrebujem pomôcť so SEO