Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
Dve ženy a jeden muž, všetci držiaci mobil v ruke a nad každým z nich je hlava smajlíka zo sociálnej siete

Ak podnikáte na webe, firemný profil alebo fanpage dnes patria k základnej výbave vašej online marketingovej stratégie. Sociálne siete ako Facebook alebo Instagram sú totiž miestom, kde sa nachádza množstvo vašich potenciálnych klientov.

Ich najväčšou výhodou však je, že vďaka prehľadným a pomerne jednoduchým nástrojom cielenia dokážete osloviť vybranú skupinu užívateľov. Tých, ktorí majú najväčší záujem kúpiť vaše produkty alebo využiť služby.

Nepatrí propagácia na sociálnej sieti ešte stále k vašim silným stránkam? Alebo sa vám tá aktuálna zdá byť málo efektívna? Pozrite sa s nami na niekoľko najzávažnejších chýb, ktorých sa v príspevkoch firmy, spoločnosti či podnikatelia dopúšťajú.

Záživný a unikátny obsah

Ako takmer v každej oblasti online marketingu, aj tu platí – obsah je kráľ. Avšak, treba sa zamyslieť v prvom rade nad tým, prečo ľudia na sociálnej sieti vlastne trávia čas. Chcú sa zabaviť, niečo unikátne dozvedieť, zdieľať svoje pocity a emócie alebo sa zgrupovať spolu s priateľmi v imaginárnych skupinách. Ponúknite im preto vo svojich príspevkoch niečo, čo ich rozptýli alebo vzbudí záujem.

Svietiaca žiarovka pred tabuľou a okolo nej kresba hlavy s nápisom idea alebo v preklade nápad

Spôsob, akým komunikujete, by mal zodpovedať vašej celkovej prezentácii. Nesnažte sa preto silou – mocou používať slangové slová, ak sú vašou cieľovou skupinou napríklad dámy v stredných rokoch.

A napokon dobrá rada nad zlato – nekopírujte svoju konkurenciu. Vaši fanúšikovia na takéto praktiky skôr či neskôr prídu.
A vaša hviezda na nebi sociálnych sietí zájde skôr, než stihne naplno zažiariť.

Rozsah? Nájdite svoje “tak akurát”

Na otázku, koľko príspevkov denne alebo týždenne publikovať, neexistuje univerzálna odpoveď. To, čo však sociálne siete ponúkajú, je možnosť testovania.

A každé testovanie je potrebné vyhodnotiť. Firemný profil na Facebooku nie je výnimkou. Ak si nie ste istí, aká je optimálna intenzita uverejňovania príspevkov, pozrite sa na svoje štatistiky.

Opúšťajú vašu fanpage sledovatelia? V tom prípade ich možno zahlcujete až príliš. Dva príspevky mesačne, naopak, vaše publikum “v tranze” neudržia.

Rozhodujúce je aj množstvo textu, ktorý v príspevku alebo priamo v grafike svojim fanúšikom naservírujete. Vo väčšine prípadov platí, že krátke a výstižné informácie povedia viac, než polstranový opis.

Plánovanie ako kľúč k úspechu

Ak ste správu sociálnych sietí nezverili do rúk profesionálov, možno ste na vlastnej koži okúsili, aké je nepríjemné zaspávať s myšlienkou “ešte musím niečo napísať na Facebook”. Preto naša rada znie – plánujte.

Existuje množstvo programov a aplikácií, ktoré vám s plánovaním obsahu pomôžu. Mnohé z nich sú dokonca v neplatených verziách, ak vám stačí využívanie základných funkcií. Spomenieme napríklad Google Kalendár alebo špecializovanejší Buffer či Hootsuite.

Muž sediaci za stolom na ktorom má otvorený laptop s kalendárom, kde si plánuje propagáciu príspevkov na sociálnej sieti

Hoci sa z času na čas prihodí čosi, čo stojí za neplánovaný príspevok, základom je neprepadnúť prokrastinácii. Vytváranie príspevkov na poslednú chvíľu môže totiž narobiť viac škody ako úžitku.

Dajte si záležať na detailoch

Fanúšikovia, ale najmä hejteri na sociálnych sieťach, sú nemilosrdní. Skontrolujte preto dôkladne všetky texty a gramatiku. Takzvaní “grammar nazi” si totiž na vašich chybách radi zgustnú. Samozrejme, chybička sa stane. Ak však na ňu zareagujete vhodne, môže táto úprimnosť vo vašich fanúšikoch vyvolať ešte väčšie sympatie, než bezchybná sterilita.

Samostatnou kapitolou sú emotikony. Aj vás niekedy udivujú príspevky, kde je každé písmeno popretkávané smajlíkom? Ich používania sa samozrejme nemusíte strániť úplne. Aj tu však platí, vhodná miera je tak akurát.

Dve ženy a jeden muž, všetci držiaci mobil v ruke a nad každým z nich je hlava smajlíka zo sociálnej siete

Našli ste sa v niektorých chybách, ktoré mnohí v propagácii na sociálnych sieťach robia? Skúste zapracovať na ich odstránení. Výsledky v podobe väčšieho záujmu fanúšikov a ich reakcií na seba určite nenechajú dlho čakať. Ak sa vám však zdá, že sociálne siete a ich správa je už nad rámec vašich možností, zverte ju do rúk profesionálnej agentúre. Radi vám s Facebookom či Instagramom pomôžeme i my, vo Fortuity.

Potrebujem pomôcť so sociálnymi sieťami