Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

Súhlasim Viac informácií
Malý chlapec spolu s plyšovými hračkami sleduje v detskej izbe interaktívny obsah na tablete


Webstránku zrejme máte. Profil na Facebooku alebo Instagrame tiež. Ak navyše utratíte nejaké to euro na propagáciu v podobe PPC kampane a nezabúdate dokonca ani na SEO, spĺňate všetky základné predpoklady na to, ako naštartovať svoju cestu v online biznise.

Chcete po nej kráčať úspešne?

V tom prípade vám chýba ešte jeden podstatný bod – obsah.

Ideálne interaktívny.

Čo to vlastne je a ako môžete interaktívny obsah tvoriť aj vy, sa dočítate v najbližších riadkoch. Stačí, ak budete s nami online.

Čo možno pokladať za interaktívny obsah a ako ho tvoriť

Ak ste dosiaľ na svojich stránkach používali klasické obrázky, zopár viet či odsekov a nejaký ten graf, vedzte, že ste priveľmi interaktívny obsah netvorili. Je totiž málo pravdepodobné, že spomenuté veci vyvolali v návštevníkoch stránky či fanúšikoch na sociálnej sieti nevídaný záujem. A to dokonca v takej miere, že zareagovali na váš príspevok na sociálnej sieti inak, než obvyklým lajkom zo spolupatričnosti.

Čo je teda interaktívny obsah?

Za interaktívny obsah možno považovať príspevok alebo prvok, ktorý vzbudí záujem návštevníka stránky alebo followera na sociálnej sieti natoľko, že mu venuje zvýšenú pozornosť a strávi na stránkach viac času, než obvykle. Prípadne urobí akciu, na ktorú obsahom vyzývate (napríklad vyplní dotazník, zodpovie kvíz, vyrieši hlavolam).

Náš TIP: Porovnajte si priemerný čas strávený na stránke pred a po umiestnení interaktívneho prvku. Z výsledku vám bude hneď zrejmé, či ho možno za interaktívny považovať. V prípade Facebooku či Instagramu si porovnajte dosah a interakciu klasického príspevku s obyčajným obrázkom a toho nového, vytvoreného so zaujímavými prvkami. Už je vám jasné, prečo je interaktívny obsah horúcim trendom pre rok 2020?

Usmiata žena ležiaca na pohovke si na laptope prezerá interaktívny obsah akejsi webovej stránky

5 príkladov interaktívneho obsahu, ktorý môžete využiť na webe aj sociálnej sieti

Interaktívne príspevky na Facebooku ste si už možno všimli aj vy sami. Veľkí hráči investujú nemalé prostriedky na vytváranie obsahu, ktorý fanúšikov pobaví alebo sa svojím prínosom tak trochu netradičnou formou odlíši od ostatných príspevkov. Skúste si spomenúť, aké príspevky ste nedávno komentovali či zdieľali. Inšpiráciu nájdete všade navôkol.

Ak by ste chceli umiestniť obsah, ktorý vzbudí záujem a zvýši mieru interakcie priamo na vašich stránkach, ideálnym riešením je, ak si necháte vytvoriť web na mieru. Šablóny a krabicové riešenia totiž neponúkajú veľký výber, prípadne sú ich možnosti značne obmedzené.

KVÍZ

Kto by nemal rád kvízy? Či už sa na jeho konci dozviete niečo viac o sebe, alebo si prečítate nejaké odporúčanie, voľnočasové aj vedomostné kvízy sa tešia veľkej obľube. Ak taký kvíz vytvoríte a umiestnite ho na svojej webstránke, nezabudnite ho zazdieľať aj na sociálnej sieti a vytvoriť mu vhodnú propagáciu. Dosiahnete tak vyššiu návštevnosť stránky a taktiež väčšiu mieru času, ktorý na nej návštevníci strávia. Okrem toho môžete zozbierať mnoho cenných dát, ktoré vám pomôžu vyriešiť vaše problémy súvisiace s predajom produktov a služieb.

SÚŤAŽE

Súťaže si držia medzi príspevkami s najvyššou interakciou popredné miesta už dlho. Stránili ste sa ich dosiaľ, pretože sa vám zdali byť nákladné? Ak sa rozhodnete nejakú na svojej firemnej fanpage vytvoriť, vedzte, že výhra nemusí zruinovať váš rozpočet. Postačí aj drobnosť, ktorá súvisí s vašimi produktami alebo atraktívna zľava na vaše služby. Obľúbenou formou súťaží sú rôzne tipovačky a hádanky. Pozor však na neustále sa meniace pravidlá ohľadom toho, čo môžete od svojich fanúšikov požadovať (komentár, like, zdieľanie a pod.). Vhodnou formuláciou zadania súťaže dokážete získať vysokú interakciu príspevku i bez toho, aby ste pravidlá sociálnej siete porušili.

Ilustrácia troch súťažiacich sa pultíkmi pri otázkovom kvíze

INFOGRAFIKA

Prehľadná a zaujímavá infografika je skvelým spôsobom, ako obohatiť obsah na vašej stránke. Hodí sa napríklad na stránky s popisom služieb a produktov alebo na podstránky s názvom “o nás”. Infografika môže obsahovať ilustračné aj reálne obrázky, prehľadné grafy alebo ju môžete urobiť vo forme timeline – časovej osi. Spojením textu a pútavej grafiky vzniká zmiešaný obsah. Ako čerešničku na torte môžete pridať klikateľné body, pohyb kurzora na osi či ukryté tooltipy. Práve takto dokážete podať informácie netradičným spôsobom, ktorý návštevníka stránky zaujme.

KALKULAČKY A PREPOČTY

Ak sa váš záber podnikania úzko dotýka problematiky, na ktorú je potrebný výpočet, neexistuje lepšia možnosť ako prilákať na svoje stránky návštevníkov, než je kalkulačka. Ideálnym príkladom je jednoduchá kalkulačka na prekonvertovanie čísla účtu do tvaru IBAN alebo obľúbená tehotenská kalkulačka na weboch s tehotenskou a detskou tematikou. Zdá sa vám, že už všetky vymysleli? Fantázii sa predsa medze nekladú ani v tomto prípade. Oslovte profesionálov, ktorí vám pomocou programovania na mieru na váš web umiestnia napríklad kalkulačku úspory elektrickej energie, množstva separovaného odpadu, výpočet BMI doplnený o ciele v chudnutí a podobne.

Ruka držiaca mobilný telefón s náhľadom 360° virtuálnej prehliadky

Čo získate, ak pri propagácii využívate interaktívny obsah?

Ak práve premýšľate nad novým príspevkom na firemnú fanpage, zbystrite pozornosť a vyskúšajte tentokrát použiť interaktívne prvky. Práve vďaka nim nemusíte o pár dní skleslo pozerať na jednociferné číslo, ktoré svieti pri počte lajkov a zdieľaní. Benefity, ktoré prináša interaktívny obsah, oceníte hneď v niekoľkých smeroch.

VÝHODY INTERAKTÍVNYCH PRVKOV

  • vzbudenie záujmu nových, ale i existujúcich zákazníkov a followerov
  • udržanie ich pozornosti
  • zvýšenie pravdepodobnosti konverzie, ktorú požadujete
  • formovanie cieľovej skupiny a vytvorenie ideálnych persón

Hoci sa na prvý pohľad zdá, že jediným cieľom takéhoto obsahu je zvýšenie interakcie, zo správne naformulovaného obsahu dokážete získať dáta, ktoré vám pomôžu lepšie pochopiť svojho zákazníka. Odpovede zozbierané v kvíze alebo dotazníku, komentáre v súťažiach, či údaje z kalkulačiek vám dokážu o vašich sledovateľoch odhaliť informácie, ktoré dosiaľ bránili lepšiemu predaju produktov a služieb. Prípadne vám pomôžu lepšie zacieliť na publikum, ktoré o nich má skutočný záujem. A presne také chce predsa každý, kto plánuje úspešne preraziť v online biznise.

NÁŠ TIP NA INTERAKTÍVNY OBSAH

Vytvorte na svojej stránke vtipný, no jednoduchý obrázkový kvíz (výber z možnosti A, B, C). Na základe jeho odpovedí sa pokúste odhadnúť vek návštevníka stránky. Ako výsledok pridajte zábavný text a poproste ho, aby na vašej fanpage na sociálnej sieti pridal komentár, či ste sa trafili.

Potrebujem pomôcť s interaktívnym obsahom