Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
Biela šálka s kávou na drevenom stole, v ktorej je veľký nápis SEO a okolo menšie grafy, nápisy a vektory, ktoré súvisia s marketingom a off-page SEO aktivitami

Webstránku ste úspešne dokončili a vášmu biznisu nestojí už viac nič v ceste. Ak si však myslíte, že mať našlapaný web stačí k tomu, aby sa o vašich produktoch alebo službách dozvedeli noví zákazníci, trochu vás navedieme správnym smerom…

Akákoľvek webstránka je totiž vo svete online-u takmer neviditeľná, ak s ňou ďalej nebudete pracovať.

Marketingová SEO konzultantka, sediaca za stolom v kancelárii, pracujúca s laptopom

SEO – nástroj, ktorý sa oplatí používať

Okrem toho, že si vytvoríte firemnú fanpage na Facebooku či konto na Instagrame, je tu ešte niekoľko dôležitých bodov, ktoré by ste nemali zanedbať, ak chcete na svoje stránky prilákať návštevníkov. Tou základnou je, aby sa vaša webstránka zobrazila vo vyhľadávaní vo chvíli, keď potenciálny zákazník hľadá práve produkty alebo služby, ktoré vy ponúkate. Zrejme už tušíte, že v mori konkurencie to nebude také jednoduché.

Cieľom každého online biznisu je zobrazovať sa vo výsledkoch vyhľadávania na čo najlepších priečkach prvej stránky. Okrem platenej reklamy, ktorá vám túto možnosť zabezpečí, je tu ešte jeden spôsob, ako zlepšiť svoje pozície vo vyhľadávaní. A tým je SEO – optimalizácia pre vyhľadávače.

Znamená to, že svoj web podrobíte súboru techník a nástrojov, ktoré optimalizácia zahŕňa. Ideálnou voľbou je myslieť na SEO už v štádiu tvorby webu. Optimalizácia však nie je jednorazový proces. Aj napriek tomu, že nastavíte všetko potrebné, vždy je možnosť, ako niečo vylepšovať. Pýtate sa, ako na to?

On-page a off-page SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače – SEO zahŕňa dve hlavné oblasti, v rámci ktorých môžete pracovať na lepšej čitateľnosti vášho webu pre vyhľadávač.

  • on-page SEO
  • off-page SEO

Už z prekladu je jasné, že sa jedná o procesy alebo vylepšenia priamo na webstránke a mimo nej. On-page SEO a jeho hlavné nástroje sme vám priblížili v nedávnom článku na našom blogu. Tentokrát sa zameriame na jeho neoddeliteľnú časť – off-page SEO.

Off-page SEO a jeho nástroje

Ak hovoríme o off-page SEO, laicky môžeme povedať, že ide o optimalizáciu „mimo webstránky“. Znamená to, že zásahy a aktivity, ktoré budete v rámci optimalizácie riešiť, nebudú vykonávané v obsahu vášho webu ani v jeho kóde. Zahrnúť ich môžeme pod jedného spoločného menovateľa – sú to aktivity, ktoré smerujú návštevníkov na váš web. Napríklad spätnými odkazmi, zdieľaným obsahom alebo zmienkou o vašom webe prostredníctvom linku.

Spätné linky

Ak ste práve mávli rukou v domnení, že to je jednoduché, zrejme vás neušetríme ďalšieho omylu. Časy, kedy sa so spätnými odkazmi veselo “kšeftovalo” a to, odkiaľ odkaz na vašu webstránku viedol, bolo v podstate nepodstatné, sú dávno preč.

Vektorová grafika znázorňujúca tri postavy marketérov, ktorí preberajú tému budovania spätných odkazov na webstránku

Google algoritmus sa neustále zdokonaľuje a ani off-page SEO aktivity nie sú výnimkou, kedy pritvrdzuje vo svojich kritériách. Okrem toho, že by spätné odkazy mali smerovať na váš web zo stránok so súvisiacim obsahom, určite si dajte pozor aj na ukazovatele, akými je napríklad domain authority webu, kam odkaz umiestnite. Ak je tento ukazovateľ (skóre) príliš nízke, môže to vašej stránke skôr uškodiť, než prilepšiť.

Sociálne siete

Boom sociálnych sietí priniesol ďalšiu možnosť, ako svoje aktivity a informácie o svojom webe rozšíriť medzi nových čitateľov. Zdieľaním informácií z webstránky, samozrejme s priloženým odkazom na ňu, môžete získať nový “prúd” návštevníkov. I tu však platí niekoľko pravidiel. Organický dosah (komentáre, diskusia, prekliky na stránku) je niekoľkonásobne hodnotnejší, než lajky alebo počet zdieľaní z platenej kampane. Presvedčte sa preto, že informácie zdieľate tej správnej skupine ľudí, ktorú skutočne zaujímajú.

Influencer marketing

V podstate ho možno zahrnúť pod sociálne siete, avšak spolupráca s influencerom dodá vášmu biznisu nový rozmer. Ak nájdete toho pravého, ktorý navyše vaše produkty alebo služby spropaguje natívnym spôsobom, očakávajte výsledok lepší než v tej najlepšie nastavenej platenej kampani. Mnohí influenceri navyše ako odplatu privítajú namiesto finančného ohodnotenia práve možnosť získať váš produkt alebo vyskúšať službu zdarma. A win-win dohoda je na svete.

Guest blogging

O niečo skôr, než online svet ovládli influenceri, žezlo mienkotvorného obsahu na chvíľu držali bloggeri. Ak ste aj dosiaľ s nejakým z nich spolupracovali, neodsúvajte ho na vedľajšiu koľaj. Súvisí jeho blog s produktami alebo službami, ktoré ponúkate? Navrhnite mu spoluprácu v rámci guest bloggingu, prípadne oslovte portály alebo lifestylové online magazíny, či môžete na ich stránkach uverejniť nejaký svoj blog s odkazom na stránku. Opäť však platí – vyberajte kvalitu, nie kvantitu.

Usmiata blogerka, sediaca za pracovným stolom s notebookom, pracujúca na novom blogovom článku pre klienta

Úskalia off-page SEO

Za všetkým hľadaj kvalitný obsah

O tom, že content marketing dnes presahuje naozaj do každej oblasti online marketingu, niet pochýb. Aj v rámci off-page SEO platí, že tvorba kvalitného obsahu ostáva základným stavebným kameňom vášho úspechu. Či už sa jedná o user-friendly dizajn vášho webu, jasné a ľahko dostupné informácie v jeho obsahu, zaujímavé články v rámci guest bloggingu, alebo pútavé posty na sociálnych sieťach, skratka k novým a verným zákazníkom neexistuje.

Cesta k úspešnému online biznisu vedie cez content, ktorý má hlavu a pätu.

Nie je jedno, odkiaľ vietor fúka

Aj v off-page optimalizácii pre vyhľadávače totiž platí, že kvalita vyhráva nad kvantitou. A tú jednoducho nákupom spätných odkazov, link farmami a podobnými blackhat SEO praktikami (zakázané SEO praktiky) jednoducho neoklamete.

Zaujíma vás viac o tom, ako by ste mohli svoj web zoptimalizovať aj v rámci off-page SEO, no sami si s tým neviete rady? Vo Fortuity máme pre vás vyhradený priestor s jediným cieľom – posunúť vašu webstránku vo vyhľadávaní čo najvyššie. Stačí, ak nás kontaktujete.

Biela šálka s kávou na drevenom stole, v ktorej je veľký nápis SEO a okolo menšie grafy, nápisy a vektory, ktoré súvisia s marketingom a off-page SEO aktivitami
Zaujíma ma viac