Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
Žena, prezerajúca si na mobile fanpage na sociálnej sieti Facebook

Len nedávno sme na našom blogu písali o tom, ako sa čo najlepšie so svojou firmou prezentovať na Facebooku. Ak vás táto téma zaujala, prinášame opäť niekoľko tipov, ako ovládnuť modrú sociálnu sieť.

Tak, aby ste z nej vyťažili čo najviac. A to dokonca aj bez platenej reklamy.

Facebook sa vyvíja, nezaostávajte ani vy

Dosiahnuť sledovanosť na Facebooku nie je také jednoduché ako kedysi. Sociálne siete patria medzi jeden z hlavných komunikačných kanálov už takmer každej spoločnosti alebo firmy. Konkurencia je teda mnohonásobne väčšia.

Okrem toho tvorcovia vyvíjajú neustále nové a nové algoritmy pre zobrazovanie príspevkov v našom news feed-e a taktiež pravidlá regulujúce platenú reklamu. Aké príspevky sa teda oplatí vytvárať, aby nezanikli bez povšimnutia?

Užívateľ, prezerajúci organický obsah na sociálnej sieti Facebook

Organický dosah vs. platené príspevky

Ak vytvárate obsah na Facebooku, máte dve možnosti. Môžete zverejniť príspevok klasicky a potom čakať, aká bude reakcia vašich fanúšikov. V lepšom prípade môžete dúfať, že bude taký zaujímavý, že vám prinesie aj nové lajky alebo sledovania vašej fanpage. Tvoríte teda organický – neplatený obsah.

Nechcete sa spoliehať na vrtkavé algoritmy? Vždy je tu pre vás druhá možnosť. Vyslať do sveta príspevok s platenou podporou. Ten vytvoríte pohodlne pomocou boost-u alebo s presnejším nastavením a tvorbou komplexných kampaní cez správcu reklám.

Ako na organické príspevky s čo najväčším dosahom?

Podporiť každý príspevok platenou reklamou môže byť pre váš rozpočet na online marketingové aktivity trochu zaťažujúce. Budovať povedomie o značke a vzťah s potenciálnymi alebo už existujúcimi zákazníkmi znamená trochu viac aktivity, ako len platená reklama.

Pravidelné príspevky, vzbudenie záujmu, pobavenie a aktívna komunikácia sú cesta, akou by sa malo vaše pôsobenie na Facebooku uberať.

Organické príspevky s vyššou konverziou a sledovanosťou dosiahnete aj vďaka týmto tipom.

Žena, prezerajúca si na mobile fanpage na sociálnej sieti Facebook

Nastavenie sledovania stránky

Možno si ešte spomeniete na nedávny test Facebooku, ktorý bežal aj na Slovensku. Prieskumník s ikonou rakety spôsobil tak trochu rozruch a najmä trápenie pre majiteľov stránok, ktorý sa na organiku príspevkov spoliehali.

Niektorí to však vyriešili šalamúnsky. Aby ich príspevky nezanikli v news feed-e úplne, odporučili svojim followerom nastaviť si sledovanie ich fanpage z pôvodného “predvolené” na “ako prvé”. Toto odporúčanie môžete použiť aj dnes. S pridaním mininávodu tým zabezpečíte, že vaši sledovatelia o žiaden príspevok neprídu.

Natáčajte, najlepšie LIVE

I keď si myslíte, že Facebook nie je primárne video kanálom, môžete popularitu videí využiť aj na svojej fanpage. Dokonca efektívnejšie, než na sociálnych sieťach, ktoré sú na to primárne určené. Video má niekoľkonásobne vyššiu zdieľanosť a teda aj dosah, než klasický príspevok s fotkou alebo grafikou.

Horúcim tipom pre tento rok sú najmä videá naživo. Zaujímavé veci tak môžete so svojím publikom zdieľať v reálnom čase a najmä natívne, bez potreby nejakej špeciálnej techniky, vybavenia alebo extra nákladov.

Influencerka, ktorá mobilom nakrúca live video pre svojich fanúšikov na Facebooku

Súťaže nie sú OUT, majú však svoje pravidlá

Hoci máte možno zdieľačiek a lajkovačiek až po krk, ľudia na sociálnych sieťach súťažia stále radi. Súťaž je jedným z hlavných nástrojov, ako dosiahnuť vyšší organický dosah. Pred jej vytvorením by ste si však mali dať pozor na niekoľko vecí. Vymyslite súťaži originálny text a pointu, ktorá súvisí s vašim zameraním. Ideálne k tomu prispôsobte aj cenu, ktorú majú možnosť fanúšikovia vyhrať.

Napokon nezabúdajte na pravidlá súťaže. Tie sa často menia a ich nedodržiavanie vás môže stáť pokutu napríklad aj v podobe zrušenia fanpage. Aké výzvy na akciu a podmienky môžete súťažiacim udeľovať sa vždy aktuálne dozviete priamo v pravidlách Facebooku.

Chcete aktivitu? Buďte aktívni

Okrem základných nastavení stránky, akými sú profilová fotka, názov fanpage alebo fotka pozadia, nezabúdajte na ostatné nastavenia a záložky, ktoré môžete v profile fanpage nastaviť. Základné informácie, lokalizácia s presnou adresou, otváracie hodiny, krátky popis o vás, naplnenie záložky obchod alebo služby, či dokonca nastavenie automatickej odpovede by ste určite nemali zanedbať.

Ak chcete zvýšiť organiku svojich príspevkov a očakávate, že vaši sledovatelia budú na ne reagovať, urobte presne to isté aj vy. Odpovedajte na komentáre a otázky. Poďakujete sa za recenzie. Pozitívne ale i tie negatívne. Podstata sociálnych sietí je predsa o komunikácii. A tá by nemala byť jednosmerná.

Notebook a ikonky, ktoré znázorňujú upozornenia na sociálnej sieti Facebook. Napríklad komentáre, lajky, zdieľania, pridanie medzi priateľov a follow

Vyhodnocujte štatistiky

Hoci je tento tip tak trochu ultimátny, používa ho len málo firiem. Či už ste správu sociálnych sietí zverili profi agentúre, alebo ju riešite vo vlastnej réžii, štatistiky vám môžu dať odpovede na takmer všetky otázky. Môžete tak zistiť aký typ príspevkov sa vašim fanúšikom najviac páči, kedy reagujú na vaše príspevky najlepšie a taktiež aké publikum je vaša cieľová skupina.

Takisto sa dozviete presné čísla organického i plateného dosahu a výsledky kampaní, pomocou ktorých sa viete rozhodnúť, ako svoju stratégiu naplánovať ďalej.

Zvýšiť organický dosah príspevkov na Facebooku si niekedy vyžaduje viac aktivity, než by sa na prvý pohľad zdalo. Odmenou vám však bude publikum, ktoré má o vaše produkty alebo služby skutočný záujem. A to je predsa jedným z cieľov, prečo sa na sociálnych sieťach so svojou firmou prezentovať.

Ak si stále neviete s Facebookom rady, vo Fortuity vám s jeho správou a tvorbou príspevkov pomôžeme.

Potrebujem pomôcť s Facebookom