Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
pobavená žena, sledujúca obsah na svojom mobile

Firemná stránka na Facebooku alebo takzvaná Facebook fanpage skutočne patrí do povinnej výbavy každej spoločnosti, firmy alebo kohokoľvek, kto vsádza na online marketing, ako na vhodnú propagáciu svojich aktivít. Už ste si ju vytvorili?

Ak odpovedáte kladne, no nadšenie z vás rovno nesrší, možno riešite práve problém, s ktorým vám pomôže nasledujúci článok.

Čo s tým Facebookom robiť?

Aké príspevky tvoriť? A odkiaľ čerpať nápady?

smartfón s albumom fotiek

Vytváranie príspevkov na Facebooku – cieľ, publikum, plán a typy

Na začiatku je podstatné, ujasniť si niekoľko hlavných bodov. V prvom rade, je to cieľ, ktorý chcete svojou aktivitou dosiahnuť (noví zákazníci, klientská podpora, propagácia tovaru a služieb, vzbudenie povedomia o značke a podobne) a taktiež cieľová skupina, ktorú chcete osloviť (pohlavie, vek, záujmy, nákupné správanie a podobne).

Tretí a nemenej podstatný bod je plán. Ak si príspevky nenaplánujete, ľahko sa stane, že si nenájdete na ich tvorbu čas v pravidelnom rozmedzí. Alebo jednoducho zabudnete. Aby mala vaša propagácia na Facebooku hlavu i pätu, odporúčame vyhradiť si konkrétny čas na vytvorenie, naplánovanie, ale i vyhodnotenie príspevkov.

Ak už máte tieto veci ozrejmené a správne nastavené, ostáva to hlavné. Aké príspevky tvoriť?

Typy príspevkov na Facebooku, ktoré majú zmysel


Klasické obrázky – fotografie alebo grafika

Tvoria drvivú väčšinu obsahu na modrej sociálnej sieti. Je len na vás, či viete vytvárať vlastné fotky, alebo siahnete po fotobankách (napríklad Shutterstock alebo free Pixabay). Ak nemáte po ruke šikovného grafika, pomôže vám jednoduchý a intuitívny online nástroj Canva. Okrem vlastných obrázkov, máte možnosť zazdieľať tie, ktoré vám do konceptu a marketingovej stratégie pasujú. Zdieľanie populárneho a virálneho obsahu iných stránok algoritmus Facebook dokonca odmení väčším dosahom.

pobavená žena, sledujúca obsah na svojom mobile

Náš tip: Ak vás zaujíma viac o organickom – neplatenom dosahu, určite neobíďte náš článok 5 tipov, ako zvýšiť organický dosah na Facebooku v roku 2019

Videá a prezentácie

Trendy hovoria jasne. Video je formát, ktorý aktuálne hýbe svetom online marketingu. Aj samotný Facebook ho pretláča s väčšou dávkou pozornosti, než klasické obrázkové príspevky. Opäť raz existuje niekoľko možností, aké video na svojej fanpage zverejňovať. Originálne, vami vytvorené video dokáže presne zosobniť myšlienku, ktorú chcete na svojich fanúšikov šíriť.

Na druhej strane môžete zdieľať i videá, ktoré už niekto na Facebooku uverejnil alebo sa nachádzajú na externých stránkach známych videokanálov ako Youtube či Vimeo.

Treťou možnosťou je vytvoriť video priamo na Facebooku. Prirodzene, tento “inhouse formát” opäť zaznamená pre váš dosah plusové body. Ideálne, ak sa rozhodnete vysielať naživo. V reálnom čase tak umožníte svojim fanúšikom komentovať vysielanie a pokladať otázky, ktoré môžete hneď aj zodpovedať.

Príspevky s textom a odkazom na iný obsah

Na internete koluje množstvo zaujímavého obsahu, ktorý by ste možno radi svojim fanúšikom a sledovateľom sprostredkovali. Ak k tomu pridáte zopár slov, vznikne vám textový príspevok s odkazom na externý obsah. Ten môže byť buď na vašich vlastných stránkach alebo na na weboch, blogoch či kanáloch niekoho iného. Aj touto formou tak môžete zdieľať obsah na vašej webstránke či nové články na blogu medzi skupinu ľudí, pre ktoré sú hodnotné.

Náš tip: Ak sa vám v texte odkaz na web nepáči (niektoré url sú skutočne hrôzostrašné), jednoducho ho vymažte, grafické zobrazenie zdieľaného obsahu s možnosťou prekliku v príspevku ostane.

ukážka prelinkovania k blogu na sociálnej sieti

Inšpirácia na príspevky na Facebooku – kde ju nájsť

Ak už máte typy príspevkov na Facebooku v malíčku, neostáva iné, ako zdolať ďalšiu najčastejšiu prekážku. Aký obsah a čo konkrétne na svojej fanpage propagovať?

Prezentujte seba a svoj biznis

Práve tento obsah by mal tvoriť gro vašich príspevkov. Zábavná forma alebo vzdelávanie mu dodajú dôvod, prečo sa stane príspevok populárnejším a zaujme. Propagujte svoje produkty, upozornite na jedinečné služby, novinky vo vašej spoločnosti alebo nechajte svojich sledovateľov nahliadnuť priamo do zákulisia vašej firmy. Nevtieravo predstavte svojich kolegov či zamestnancov, pridajte vtipné foto z teambuildingu, pochváľte sa novou realizáciou alebo spoluprácou.

Inšpirácia zvaná konkurencia

Samozrejme, nemáme na mysli kopírovanie. Každý správny podnikateľ má však aspoň základný prehľad o svojej konkurencii. Či už v lokálnom ponímaní, alebo v rámci cieľov, ktoré by chcel v budúcnosti dosiahnuť. Stačí si tento prehľad trochu rozšíriť a sledovať po očku konkurenčné stránky na Facebooku a ich príspevky. Ak dokážete pretaviť tie najúspešnejšie do podoby, ktorá vám vyhovuje, bod pre vás. Zamerajte sa na počet lajkov, zdieľaní a interakcie sledovateľov.

Zvezte sa na vlne úspechu

Ako sme už vyššie spomenuli, Facebook podporuje zdieľanie obsahu, ktorý už svoju vlnu slávy zažil. Ak sa rozhodnete na svoje firemnej fanpage zdieľať virálne obrázky, videá či gify, dosah príspevku bude o niečo väčší. V tomto prípade je však podstatné zvážiť primeraný pomer prevzatého obsahu a príspevkov, ktoré nesú váš rukopis. Ideálnym riešením je zahrnúť tento typ obsahu v stratégii pod hlavičkou “voľnočasové príspevky” alebo príspevky “na pobavenie”. Dobre nastavená správa sociálnych sietí totiž nezabúda ani na také. 🙂

Vaši zákazníci a sledovatelia

Hoci sa to nezdá, práve z nich môžete čerpať inšpiráciu na tvorbu contentu na Facebook stránku. Pýtajú sa vás vaši klienti dookola to isté? Ušetrite čas sebe aj im a odpovede na najčastejšie otázky spracujte do atraktívneho príspevku. Alebo vám niektorí z nich zanechali referenciu, ktorá hreje pri srdci? Podeľte sa o ňu so svojimi fanúšikmi na Facebooku. Možno tým práve presvedčíte nejedného z nich, ktorý váha osloviť vás s dopytom. Ak sa nevyhýbate ani formátu populárnych súťaží, poproste výhercu, aby na svojom profile uverejnil príspevok súvisiaci s výhrou alebo testovaním produktu a následne jeho príspevok prezdieľajte na svojej fanpage.

Vzdelávajte návodmi, tutoriálmi a know-how

Práve to sú príspevky, ktoré možno zaradiť k tým edukačným s pridanou hodnotou. V skratke dôvod, prečo sledovať práve vašu fanpage. Vlastné videonávody k produktom, obrazové tutoriály s popisom inštalácie alebo vtipné nápady, ako produkt netradične využiť. Ak vám na ne neostáva čas, pokojne siahnite po iných zdrojoch (napríklad Youtube, Snapguide alebo náš akosatorobi.sk). Podobne môžete zverejňovať zaujímavé recepty, ak predávate jedlo alebo výsledky vašej práce, ak svojim zákazníčkam napríklad ošetrujete tvár. (Populárne fotografie na porovnanie “pred” a “po”.)

náhľad na kameru pri nakrúcaní video návodu

Čo z toho vyplýva? Skúšať a testovať. To, čo je pre vás a váš biznis najvhodnejšie, musíte zistiť sami. Napokon, neostáva iné, než svoje príspevky na firemnej Facebook stránke pravidelne sledovať a vyhodnotiť dostupné štatistiky a reporty. A podľa nich zostaviť plán príspevkov na ďalšie obdobie.

Zdá sa vám to i napriek našim radám a tipom trochu komplikované? V tom prípade sa na nás neváhajte obrátiť, radi vám so správou fanpage a tvorbou príspevkov pomôžeme.

Potrebujem pomôcť