Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
vektor so zobrazením sociálnych sietí na smartfonoch

V čase mýtov a legiend, keď ešte Google nebol taký malicherný a krutý a mohli ste sa na Facebooku spoľahnúť na organický dosah… a tak ďalej. Spomínate si? Zverejnili ste príspevok, ktorý sa vám zdal dostatočne zaujímavý, aby uzrel svetlo sveta, a už len stačilo počkať, až nahodená udica zaberie a nachytá dostatočný počet nasledovníkov. Lajky a komentáre pribúdali a svet bol krásny. Odvtedy doba pokročila a prostredie sociálnych sietí v súčastnosti funguje trochu odlišne.

Ako sa vraví, bez vánku sa ani lístok na strome nepohne a tak je to aj so súčasným nastavením reklamy. Chcete so svojím obsahom urobiť poriadny vietor? Propagujte ho. Najjednoduchším a najrýchlejším spôsobom ako to urobiť, je v tomto prípade funkcia boost. Samozrejme, že existuje aj podrobnejšie a efektívnejšie cielenie vašej reklamy pomocou Business Manager-u, no tým sa budeme zaoberať niekedy nabudúce. Boost slúži skôr pre začiatočníkov, ktorí s reklamou ešte len začínajú.

Čo je boostovanie príspevkov

Inak povedané, propagácia. Vami zdieľaný obsah si týmto spôsobom nájde cestičky nielen k fanúšikom a followerom vašej stránky, ale dokážete ním osloviť i nový okruh užívateľov – všetko v závislosti od toho, aké publikum a cieľovú skupinu si zvolíte.

Pre vás, začínajúcich podnikateľov alebo firmy, je to celkom šikovný spôsob ako sa zviditeľniť a dať ľuďom vedieť, čomu sa venujete. Ak potrebujete zopár tipov o tom, ako sa na Facebooku čo najlepšie prezentovať, mrknite na jeden z našich starších článkov.

Vektorová grafika znázorňujúca funkcie na sociálnych sieťach, ktoré vystupujú z displeja smartfonov

Ako boostovať obsah na sociálnej sieti

Vyberte príspevok, ktorý chcete propagovať

Či už máte na svojej stránke viaceré príspevky alebo sa chystáte propagovať svoj úplne prvý, je potrebné sa správne rozhodnúť. Tajomstvo úspechu totiž tkvie aj v tom, aký príspevok máte v pláne propagovať. Platiť zbytočné za niečo, čo pre užívateľov nebude dostatočne zaujímavé alebo atraktívne je nielen strata času a peňazí, ale aj kvalitný nábeh na zvýšený krvný tlak a frustráciu.

Ľudia majú radi príspevky s emóciou a posolstvom. Ak na nich budete tlačiť so sucho propagačným materiálom bez štipky kreativity a kopou textu, veľmi rýchlo sa ho prejedia a pôjdu na skusy inam.

Našli ste, alebo vytvorili, príspevok, ktorý chytí za srdce masy ľudí? Výborne. Jazda sa môže začať, stačí už len v pravom dolnom rohu kliknúť na modré tlačidlo propagovať príspevok.

zvýraznenie tlačidla boost pre ľudí, ktorí chcú propagovať príspevok na Facebooku

Zvoľte cieľ propagácie

Bezcieľne sa potulovať a blúdiť koridormi sociálnej siete nebude nikoho baviť donekonečna. Kto chce kam, pomôžme mu tam. A aby ste do svojej siete nachytali čo najviac užívateľov, potrebujete dobrý plán. Je potrebné určiť si, čo od propagácie očakávate a čo ňou chcete dosiahnuť.

Radi by ste svojich fanúšikov presmerovali na web a zvýšili tak jeho návštevnosť, mali veľa zhliadnutí a interakcií v rámci samotného príspevku, alebo pritiahli ľudí práve na svoj profil? Čokoľvek si z ponúknutých možností zvolíte, dbajte na to, aby to malo dostatočný zmysel.

Screen z Facebooku s tabuľkou a troma možnosťami propagácie: zvýšenie návštevnosti stránky, návšteva profilu a interakcia pri príspevku

Vyberte si cieľové publikum

Pre koho má byť obsah príspevku určený a akú cieľovú skupinu si želáte osloviť? V prípade Facebooku alebo Instagramu si môžete vybrať, či si publikum namixujete sami, presne podľa svojho gusta, alebo sa rozhodnete dôverovať algoritmom a využijete automatické umiestňovanie reklám. Napríklad taký Facebook si v tomto kroku vyberie, ktoré platformy sú pre danú reklamu najvhodnejšie a koľkým užívateľom ju zobrazí – samozrejme všetko v rámci vami stanoveného rozpočtu, ktorý chcete za propagáciu minúť.

TIP: V našom článku Persóny v content marketingu sa dočítate o tom, prečo je dobré poznať svojich ideálnych zákazníkov a aký je rozdiel medzi persónou a cieľovou skupinou.

Screen z Facebooku, kde si v tabuľke možno vybrať a navoliť cieľovú skupinu zákazníkov, ktorým sa má príspevok zobrazovať

Nastavte dĺžku propagácie a rozpočet

Je len na vašom uvážení, či svoj obsah chcete propagovať tri dni, týždeň alebo dlhšie časové obdobie. Všetko sa odvíja v závislosti od sumy, ktorú sa do reklamy rozhodnete investovať. Platí jednoduchá rovnica – čím dlhšia je propagácia, tým väčší rozpočet potrebujete. Na základe nastavených parametrov si potom Facebook alebo Instagram sám určí, koľko ľudí vašu reklamu uvidí a kedy je ten správny čas ju zobraziť.

Screen z Facebooku spoločnosti Fortuity s názornou ukážkou tabuľky v ktorej je možné nastaviť si vlastnú sumu propagácie príspevku

Niečo na záver

Okrem tohto druhu propagácie sociálne siete obsahujú samozrejme kopu ďalších funkcionalít a zákutí, o ktorých nemá mnoho ľudí ani tušenia. Neustále rastú, vyvíjajú sa, upravujú svoje algoritmy a snažia sa svojím užívateľom poskytnúť dostatočný priestor pre sebarealizáciu.

Dúfame, že sme vám naším článkom aspoň trochu pomohli a cítite sa o poznanie múdrejší. V prípade, že si na to i napriek tomu netrúfate úplne sami, pošlite nám správu a dohodnite si s nami nezáväznú konzultáciu. Veľmi radi vám so správou sociálnych sietí pomôžeme.

Potrebujem pomôcť so sociálnymi sieťami