Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
Pohľad zhora na množstvo rúk, ktoré držia rôzne mobilné telefóny

Facebook už nie je tým Facebookom, čo kedysi býval. Prezentácia na sociálnej sieti zažíva oproti jej počiatkom niekoľko zásadných zmien. Väčšina firiem, spoločností, ale aj jednotlivcov, ktorí propagujú seba a svoje služby, musia vynaložiť omnoho väčšie úsilie a aj prostriedky na to, aby sa ich fanpage v modrom oceáne jednoducho nepotopila.

Mladé dievča ležiace na zemi svojej izby ťuká do mobilu a prezerá si sociálne siete

Záchranným kolesom je tvorba príspevkov a samotného obsahu spôsobom, ktorý ľudí na sociálnej sieti osloví. Platené príspevky vám zaručia, že získate želané publikum aspoň na moment. Návod na to, ako ich jednoducho vytvárať – boostovať, sme vám priniesli na blogu Fortuity nedávno. Kľúčovým momentom je však to, ako pozornosť svojich fanúšikov na sociálnej sieti udržať. A to dokonca aj pomocou neplatených – organických príspevkov.

Ako teda dosiahnuť väčšiu interakciu na sociálnej sieti?

Interakcia ako kľúčový nástroj pre lepší organický dosah

Prečo sa snažiť o vyššiu interakciu?

Premýšľate práve nad tým, prečo je interakcia kľúčová? Odpoveď poskytli priamo tvorcovia Facebooku niekoľkokrát. Algoritmus modrej sociálnej siete je postavený tak, aby uprednostnil príspevky, ktoré ľudí zaujímajú. Ak také na svojej fanpage vytvárate, priamo tvoríte alebo odkazujete na hodnotný obsah. Získavate tak fanúšikov – publikum, ktoré skutočne zaujíma váš biznis alebo tematika s ním spojená.

A to je predsa aj jedným z cieľov samotnej sociálnej siete. Poskytovať užívateľovi relevantný obsah. Taký, ktorý ho pobaví, zaujme a prinesie mu dôvod, prečo sociálnu sieť alebo vašu stránku navštíviť opäť.

Win-win situácia ako z katalógu.

Ako môžu užívatelia na Facebooku prejaviť interakciu?

Zapojiť sa – prejaviť interakciu s vašim príspevkom môže užívateľ sociálnej siete viacerými spôsobmi:

  • like
  • vyjadrovanie pocitov pomocou emotikonov (srdiečko, palec hore, slzy)
  • komentár
  • zdieľanie
  • tagovanie (označenie niekoho v komentári)
Rôzni ľudia, ktorí si pred tvárou držia kartónové podobizne Facebook emoji ikoniek

To, či niekto označí váš príspevok like-om, bude ho verejne zdieľať alebo napíše komentár, nemá však úplne rovnakú váhu. Málokto vie, že lajky alebo dokonca fanúšikov ste si mohli ešte prednedávnom kúpiť. I to je dôvodom, prečo Facebook vyzdvihuje komentár alebo zdieľanie ako interakciu s najväčšou váhou.

Napokon, dosiahnuť úprimné zapojenie sa reálnych fanúšikov je predsa cieľom každého, kto fanpage vlastní alebo spravuje. Zaplatené lajky a falošné profily si predsa váš produkt alebo službu nikdy nekúpia. Komentáre na Facebooku však ukazujú skutočnú angažovanosť alebo záujem sledovateľov, podnecujú diskusiu a napokon vyvolávajú väčší záujem, než akákoľvek iná forma interakcie.

Tipy a rady, ako tvoriť príspevky na Facebooku s väčšou interakciou


Keď už viete, že dosiahnutie čo najvyššej interakcie vám dokáže pomôcť pri dosiahnutí lepšieho organického dosahu príspevkov, pozrime sa na to, ako konkrétne také posty tvoriť.

6 tipov, ako dosiahnuť komentáre pod príspevkom

Príspevky na sociálnej sieti sú rôzne. Vtipné, smutné, informatívne, poburujúce, trápne a dokonca i škaredé. Ich vnímanie je však subjektívne. Preto je základným kameňom poznať svoju cieľovú skupinu a fanúšikov, ktorých chcete k sledovaniu vašej firemnej stránky na Facebooku pritiahnuť.

Ak viete, kto je váš ideálny fanúšik, ľahšie odhalíte, ako v ňom vyvolať potrebu alebo chuť komentovať váš príspevok.

VYVOLAJTE EMÓCIU

Emócie sú prvou a najväčšou pohnútkou, ktorá platí pre komentovanie neplateného príspevku ako pasca na myši. Svoje publikum môžete kvalitne pobaviť, nahnevať, zneistiť, pobúriť alebo dokonca i rozplakať.

VYHLÁSTE PRIAMO DISKUSIU

Chcete vyvolať diskusiu? Nuž ju priamo vyhláste. Stačí vybrať dobrú tému a použiť frázy ako napríklad “dajte nám vedieť, čo si o tom myslíte” alebo “vyjadrite sa aj vy”, či “napíšte nám svoj názor”.

POŽIADAJTE O RADU, TIP ALEBO POMOC

Na sociálnych sieťach je množstvo ľudí, ktorí radi rozdávajú svoje dobre mienené rady na každú stranu. Dajte im tú možnosť a opýtajte sa na overenú radu, tip na riešenie situácie alebo problému.

OPÝTAJTE SA PRIAMU OTÁZKU

Nič viac, nič menej. Bez úvodu a omáčok sformulujte otázku, na ktorú budú chcieť vaši sledovatelia odpovedať. Podľa prieskumu HubSpot-u vzbudzujú otázky začínajúce so spojením ako napríklad “mali by”, “mohli by”, “ktorý” alebo “kto” väčší záujem ako tie, ktoré začínajú príslovkami “prečo” a ”ako”.

ZAHRAJTE SA

Najčastejšie trávia ľudia na sociálnej sieti svoj voľný čas. Spríjemnite im ho a zahrajte sa s nimi. Napríklad doplňovačkou alebo hádankou. Vyskúšajte ich vyzvať, aby doplnili výrok alebo citát. Dajte im možnosť podieľať sa na vytvorení nového sloganu alebo názvu výrobku.

SÚŤAŽTE

Súťaže tu boli a podľa všetkého ešte chvíľu ostanú. Využite prirodzenú ľudskú vlastnosť – súťaživosť a vymyslite jednoduchú a zároveň chytľavú súťaž. Výhru sa snažte čo najviac orientovať na svoj biznis. Ideálnym prípadom je, ak viete vytvoriť súťaž o váš produkt alebo službu.

Žena s tmavšou pokožkou a kučeravými vlasmi sedí v prostredí kaviarne, popíja kávu a usmieva sa na displej smartfónu, v ktorom má zapnutý Facebook

Nie je otázka ako otázka. Pýtajte sa cielene

Spôsob, akým sa svojich fanúšikov v príspevku niečo pýtate, dokáže v mnohom ovplyvniť počet komentárov, ktoré sa pod príspevkom ocitnú. Aké otázky je teda na sociálnej sieti najvhodnejšie pokladať?

V prvom rade majte na pamäti, že v jednoduchosti sa ukrýva sila. Ak svoju otázku rozviniete do niekoľkých súvetí, strácate záujem čitateľa už v prvých sekundách. Kvetnaté frázy a dlhé úvody teda celkom isto vynechajte. Lákadlom sú aj otázky, ktorými chcete svojich fanúšikov niekam nasmerovať. Tie často v sebe zahŕňajú aj odpoveď. A to práve nie je tou správnou pohnútkou, ktorá vyvolá v niekom potrebu pridať svoj komentár.

Nasmerovať ich ale môžete na typ odpovede, ktorú môžu zanechať. Krátke vyjadrenie typu áno/nie bude celkom postačujúce. Väčšie množstvo komentárov dosiahnete aj v prípade, ak je odpoveď na vašu otázku skôr jednoslovná a impulzívna (samozrejme, ak sa nejedná o príspevky, kde chcete vyvolať vyslovene plnohodnotnú diskusiu).

Dôležitá je napokon aj téma. Politicky zamerané príspevky, ak sa priamo netýkajú vášho zamerania, pokojne vynechajte. V momente, ako nastavíte otázku príliš filozoficky, klesá aj počet ľudí, ktorí sa budú chcieť do diskusie zapojiť. Naopak atraktívne sú horúce a aktuálne témy, prípadne trendy, akými je ekológia alebo zero-waste životný štýl.

Pripomína vaša fanpage na Facebooku skôr jednosmernú komunikáciu zo strany administrátora? V tom prípade skúste svoje príspevky zmeniť tak, aby ste podnietili vo svojich sledovateľoch väčšiu interakciu. Vyskúšajte naše rady a rýchlo zistíte, aký typ príspevkov podnecuje diskusiu vo vašom prípade. Odmenou vám bude lepší organický dosah a noví fanúšikovia, ktorí majú skutočný záujem o vaše produkty alebo služby.

Ak si však stále neviete rady, kontaktujte nás. Vo Fortuity vám radi so správou sociálnych sietí pomôžeme a vytvoríme príspevky, ktoré majú pre váš biznis zmysel.

Skupinka mladých kolegov v prostredí kancelárie, ktorí majú na stole otvorený laptop a jedna zo žien pozerá do mobilného telefónu


Potrebujem pomôcť s Facebookom