Ako sa so svojou firmou čo najlepšie prezentovať na Facebooku?
Vstúpiť do vôd online marketingu je dnes takmer pre každú firmu už akási povinná jazda. Či už plánujete omočiť si len špičky prstov, alebo skočiť strmhlav do víru, základom je, nájsť ten správny prúd, ktorý vašu online marketingovú stratégiu vyformuje.
Jedným z nich sú sociálne siete so svojou vlajkovou loďou – Facebookom. Ešte stále nemáte firemnú fanpage? Alebo ste si ju už založili, no neviete ako ďalej, aby ste z nej vyťažili čo najviac?
V tom prípade je tento článok určený práve pre vás. V nasledujúcich riadkoch sa dozviete, aké nástroje na Facebooku môžete pre svoju firemnú stránku použiť, aby ste sa odprezentovali čo najlepšie.

Online marketing a jeho chápadlá
Ak sa pýtate, či je online marketing vhodný aj pre vás, vedzte, že len mizivé percento odpovedí znie “nie”. Riešite predaj produktov alebo poskytujete služby? V tom prípade je práve online marketing – propagácia a následný predaj prostredníctvom online kanálov pre vás cesta, akou možno v tvrdom konkurenčnom boji uspieť.
Ako začať?
Základom je stanoviť si ciele a objaviť ideálnu kombináciu jednotlivých nástrojov online marketingu pre ich dosiahnutie.
Najpoužívanejšie typy online marketingu
- SEM – Search Engine Marketing
Typ plateného online marketingu, uplatňovaný vo vyhľadávaní. SEM zahŕňa SEO a PPC priamo vo vyhľadávačoch (najčastejšie Google) a jeho cieľom je dosiahnuť čo najlepšie umiestnenia na ich stránkach. - SEO – Search Engine Optimization
Optimalizácia pre vyhľadávače so svojimi nástrojmi (on-page, off-page a technické SEO) ponúka možnosť vylepšiť pozície webstránky vo vyhľadávaní bez toho, aby ste museli za to platiť.
- PPC – Pay per click
PPC je druh online reklamy, kde platíte až v momente, keď na ňu užívateľ klikne. To, že si ju zobrazí, vás nič nestojí. PPC reklamu využívajú viaceré online marketingové kanály (Google, jeho platformy, Facebook a pod.).

- SOCIÁLNE SIETE – Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIN, Pinterest a pod.
Sociálne siete sú miestom, kde ľudia trávia neskutočné množstvo času. Sú tam aj vaši zákazníci. Vďaka nástrojom a platenej reklame tak môžete osloviť presne tých, ktorí u vás skutočne nakúpia alebo budú mať o vaše služby záujem.
- ďalšie typy ako napríklad email marketing, content marketing, affiliate siete, inbound marketing a iné
Ako na prezentáciu na Facebooku
Ako sme už spomenuli vyššie, sociálne siete zasahujú obrovské množstvo používateľov. V každoročných štatistikách Facebook drží prvé miesto pevne vo svojich rukách. Inak tomu nie je ani začiatkom roka 2019.

Vytvárajte obsah, ktorý fanúšikov zaujme
Skôr, než si naplánujete svoj prvý príspevok na Facebooku, nezabúdajte na to, prečo sociálne siete združujú toľko ľudí. Ich primárnym záujmom je najmä zabaviť sa, dozvedieť sa novinky alebo si spestriť voľný čas niečím zaujímavým.
Vytvárajte preto príspevky s pridanou hodnotou.
Je samozrejmé, že veľké spoločnosti a značky, ktoré už čosi znamenajú, nastavia svoju stratégiu na sociálnych sieťach inak ako začínajúca firma alebo start-up. Porozmýšľajte nad tým, akou formou viete svojim fanúšikom zdeliť o sebe zaujímavé informácie. Ako vtipne, netradične či nevtieravo viete propagovať svoje produkty v mori konkurencie.
Zabávajte.
Vzdelávajte.
Vyvolajte emóciu.

Platená a neplatená propagácia na Facebooku
Dôvodov, prečo sa rozhodnúť pre propagáciu svojej firmy alebo biznisu práve na Facebooku, je niekoľko. Táto sociálna sieť počas svojej existencie vyvinula množstvo spôsobov, ako poňať reklamu efektívne.
Okrem známeho modelu PPC reklamy, kde platíte modrému gigantovi len za kliky, ktoré užívatelia v rámci reklamy uskutočnia, si môžete vytvoriť a spravovať komplexné kampane a sety reklám.
Tie môžete dokonca testovať. A/B testovanie je jedným z najefektívnejších nástrojov online marketérov. Prináša totiž odpovede na otázky, ktoré ste dosiaľ len tipovali.
Počas priebehu jednotlivej kampane môžete svoje nastavenia podľa potreby meniť a optimalizovať na základe výsledkov. A bonus na záver? Vo Facebook reklame môžete na svoje publikum takmer dokonale presne i zacieliť.
Čo to znamená v praxi?
Ak predávate pomerne úzkoprofilový sortiment (napríklad ochranný krém na psie labky) alebo ponúkate službu pre špecifické publikum (napríklad tejpovanie pre vrcholových športovcov), je Facebook reklamným nástrojom presne pre vás.
Pri zadávaní platenej reklamy si vyberiete nielen lokalitu, pohlavie alebo vek užívateľov. Čaká vás široká paleta zamestnaní, záujmov či dokonca nákupného správania užívateľov. Facebook zbiera a vyhodnocuje dáta o svojich užívateľoch neustále a vám tak ponúka možnosti zacieliť presne na skupinu ľudí, ktorí by mohli mať o vaše produkty alebo služby záujem.
Druhy platenej Facebook reklamy:
Boost alebo inak povedané sponzorovaný príspevok je nástroj, ktorým dokážete znásobiť dosah príspevku, ktorý mal aj bez platenej podpory väčšiu odozvu, než ostatné príspevky na vašej časovej osi. Facebook vás na takéto príspevky dokonca upozorní sám. A navrhne vám aj výšku sumy a dosah, ktorý môžete v rámci nej očakávať.

Platená reklama alebo kampaň podľa cieľov, ktoré si sami určíte. Môžete sa tak rozhodnúť, či chcete dosiahnuť vyššiu návštevnosť vašej stránky, zapracovať na lepšom podvedomí o vašej značke, dosiahnuť viac interakcií napríklad v podobe komentárov a zdieľaní a mnoho iných.
Navyše si viete zvoliť, či sa platený príspevok bude užívateľom zobrazovať priamo v news feed-e, v bočnom paneli, v časti články, v novodobých stories alebo reklamu zároveň spustíte aj na Instagrame a Messengeri.

Facebook remarketing v rukách profesionálov dokáže vyčarovať doslova zázraky. Priveďte späť na svoje stránky zákazníkov, ktorí ich už opustili. Pomocou ostatných platforiem Facebooku ako Instagram alebo Messenger im “nenápadne” pripomeniete tie skvelé topánky v zľave alebo že si v košíku vo vašom e-shope zabudli nejaký tovar.
Všetky reklamy a kampane si môžete do detailu nastaviť a samozrejme po ich skončení dôsledne vyhodnotiť. Prehľadné štatistiky, výsledné sumy za konverzie a detailný obraz o publiku sú výstupy, ktoré vďaka Facebook správcovi reklám (nástroj na správu platenej reklamy) nastavia vašu ďalšiu propagáciu tým správnym smerom.
Podporné spôsoby Facebook propagácie
Z iného súdku sú tak trochu špecifické spôsoby Facebook propagácie, ktoré v súčasnosti zažívajú najväčší boom.
Patria medzi nich napríklad influenceri – ľudia, ktorí majú väčšiu základňu fanúšikov vďaka svojej vlastnej propagácii. Z konkrétneho dôvodu (známe osobnosti, bloggeri a pod.) sú fanúšikmi sledovaní a teda majú určitý vplyv. Práve ten môžete využiť pre svoju propagáciu.

Ak sa rozhodnete pre spoluprácu s niektorým z nich, vedzte, že lepšie výsledky pre propagáciu vašich produktov alebo služieb dosiahnu mikroinfluenceri (s počtom sledovateľov rádovo v tisíckach až desaťtisíckach) ako tí, ktorí svojich fanúšikov rátajú na státisíce.
Dôvodom je opäť lepšie zameranie na cieľové publikum. Stačí nájsť toho pravého. Slovenskí influenceri sú napríklad tu alebo na daybyme.com.
Stále horúcim trendom online marketingu pre sociálne siete sú chatboti. V nasledujúcich rokoch sa predpokladá ich masívny rozmach napríklad v nasadení na Facebook platformu Messenger.
Chatbot za vás vyrieši základné otázky vašich zákazníkov alebo poradí pri výbere produktov priamo v konverzácii cez chat. Ak vás zaujíma viac o chatbotoch alebo najnovších trendoch v online marketingu, prečítajte si náš článok na túto tému.

Facebook ponúka nielen veľa možností, ako svoju firmu propagovať. Má na to aj veľké množstvo nástrojov. Bonusom je, že je propagácia na Facebooku navyše cielená a efektívna. Ak sa vám už v hlave formuje prvá kampaň či príspevok, neváhajte a vytvorte si firemnú fanpage už dnes.
A ak by ste to radšej zverili do rúk profesionálov, radi vám s vytvorením stránky na Facebooku alebo jej správou pomôžeme.
Potrebujem pomôcť s Facebookom