Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
Vektorová červeno-čierno-modrá grafika muža, ktorý premýšľa s ceruzkou pri ústach

Niekto by povedal, že tvoriť obsah na sociálne siete je náramne jednoduché. Prečo by aj nie? Tam stačí status o tom, čo ste mali práve na obed, tu zasa zverejníte príliš tmavú a mierne rozmazanú fotografiu predmetu, ktorý by s najmodernejšou technikou neidentifikovala ani kriminálka v Las Vegas a nesmieme zabudnúť na zdieľané video so zábermi rozkošných zvieratiek, schopné roztopiť srdce hádam každému.

Mnohí ľudia bohužiaľ zabúdajú na to, že súkromný profil nie je to isté, ako oficiálna fanpage niektorej z firiem. Nie každý, kto dokáže zavesiť na sociálne siete nejaký post, je automaticky pasovaný za fundovaného content majstra.

Fanpage vs. súkromný profil

Všetci vieme, že online priestor sa neustále mení a vyvíja. V súčasnosti je obsah stránok firiem omnoho menej formálny, než kedysi. Strohé a plané texty doplnila pekná grafika, do príspevkov sa pomaly ale isto vkradol humor a, v neposlednom rade, samotné platformy sociálnych sietí neustále makajú na tom, aby sme mali stále viac možností kreatívne sa realizovať.

Aj napriek tomu všetkému však stále platí, že existujú isté hranice, ktoré by sme pri správe biznis profilu nemali prekračovať. Dôležité je vedieť rozoznať rozdiely medzi tým, čo si môžete a nemôžete dovoliť. Nie všetko, čo ste schopní stvárať vo svojom (relatívne) súkromnom online vesmíre, môžete prezentovať aj na stránke, ktorá je venovaná práci.

Neznamená to však, že váš firemný priestor musí byť iba nezáživným skladiskom technických výrazov a umelých obrázkov niektorej z fotobánk. Dobrým predpokladom pre úspešné zvládnutie svojho biznis ihriska je rozumná miera filtrácie a zdravý úsudok.

TIP: Dobrým nápadom je napríklad zverejnenie nejakej zákulisnej fotografie z firemného posedenia s vaším tímom alebo zábavnej momentky z prostredia kancelárskeho života a k tomu vtipný komentár.

Malá skupinka štyroch kolegov si v práci za stolom robí selfie

Potrebujem pomoc s redakčným plánom pre svoju firmu

Redakčný kalendár príspevkov nie je hovadina

Plánujte, plánujte a ešte raz plánujte, bude sa vám omnoho jednoduchšie existovať. Nezastihne vás žiaden stres z toho, že ste už dlhšie nič nezverejnili a nemáte žiaden dobrý nápad na nový príspevok. Okrem iného, kvôli ostatným povinnostiam nemáte vždy čas a mentálne bunky na to, aby ste zo dňa na deň vymýšľali kreatívne príspevky, ktoré majú diváka okamžite upútať. Alebo zabudnete a zobudíte sa až vtedy, keď vám váš dobrý sused Facebook pošle priateľské upozornenie, že o vás vaši fanúšikovia už dlhšie nepočuli a bolo by fajn, keby ste vyslali aspoň dymový signál.

Vyhraďte si na tvorbu plánu príspevkov dostatok času a nič si nerobte z toho, ak z vás spočiatku nápady polezú ako z chlpatej deky. Vlastne ho nemusíte dokončiť ani na prvý šup. Zo skúsenosti vieme, že aj tak značnú časť nápadov pri ďalšom čítaní a kontrole preškrtáte, zmeníte alebo celkom zahodíte, pretože vám medzitým napadne niečo omnoho lepšie.

Zvoľte si periodicitu, ktorá vám vyhovuje najlepšie. Je celkom vo vašej réžii, ako často chcete na svoje sociálne siete prispievať. Ak však budete svoju fanpage dlhšie zanedbávať a posledný príspevok bude asi tak spred troch mesiacov, nečudujte sa, že na vás fanúšikovia zabudnú a radšej svoju peňaženku otvoria u aktívnejšej konkurencie.

A v akom predstihu plány príspevkov vytvárať? Nájdite si svoj vlastný systém a príďte na to, čo pre vás funguje najlepšie. Vo Fortuity vymýšľame redakčný kalendár vždy na nasledujúci mesiac, no ak vám to viac vyhovuje týždeň-dva vopred alebo preferujete plánovanie na niekoľko nasledujúcich mesiacov naraz, je to úplne v poriadku.

Okrem dodržiavania plánu sa samozrejme môže stať i to, že sa vyskytne nejaká téma alebo podnet, ktorý je práve aktuálny a radi by ste mu venovali svoju pozornosť a samostatný priestor. Pokojne to urobte a zaraďte ho niekde medzi naplánované príspevky – napríklad na niektorý z voľných dní.

Piktogramy marketingových procesov, ktoré sa vznášajú nad otvorenou knižkou

TIP: Viete svoje príspevky odprezentovať jednoduchou „boost“ propagáciou? Zaostrite na nášho krátkeho sprievodcu a zistite, ako na to.

Príspevky, ktoré zachránia nudný obsah

Buďte kreatívni. Nemyslite na to, že sa má všetko bytostne dotýkať sterilného biznisu. O forme a obsahu príspevkov už bolo zrealizovaných množstvo štúdií, ale aj obyčajný laik časom pochopí, že na ľudí treba ísť cez emócie. Pokúste sa medzi seriózne príspevky napasovať aj také, pri ktorých si budú môcť používatelia mentálne oddýchnuť alebo sa na nich dobre pobaviť.

Veľmi dobrým riešením je typy príspevkov priebežne striedať. Medzi propagačný carousel produktov a odkaz na blog raz za čas vsuňte napríklad vtipné video alebo obrázok s humorným kontextom, ktorý si ľudia zapamätajú (a možno si ho v budúcnosti spoja práve s vašou spoločnosťou).

Aby sme iba neteoretizovali, pozrime sa spoločne na praktické príklady, ktoré vám skladbu takéhoto plánu pre sociálne siete značne uľahčia. Nemáte za čo 🙂 .

9 kreatívnych nápadov, čím prispievať na sociálne médiá

1. Dajte o sebe vedieť

Kto ste? Ako ste so svojím podnikaním začali a čo vás viedlo k rozbehnutiu vlastného biznisu? Porozprávajte o sebe a priblížte sa ľuďom tým, že nebudete len neznámou entitou, stojacou za fungovaním organizácie, ktorej sú zákazníkmi.

TIP: Sociálnym médiám kraľujú videá, ktoré sú momentálne najefektívnejšou formou online propagácie. Nakrúťte so svojimi kolegami krátky zostrih, kde svojim zákazníkom o sebe čo-to prezradíte a ukážete im, že ste fajn partia ľudí, ktorých práca baví a robia ju s radosťou.

2. Pozvite ľudí za oponu

Ukážte, ako vyzerá váš pracovný priestor a priestory, v ktorých usilovne maká váš tím. Realizujte sa prostredníctvom vtipnej fotografie, pohyblivého GIF-ka alebo videa zo spoločného teambuildingu, prípadne sa pochváľte prípravou noviniek, ktoré si budú môcť vaši zákazníci už čoskoro zadovážiť. Forma a prevedenie je len a len na vás.

Moderne zariadená open space kancelárie pre všetkých zamestnancov firmy

3. Zdieľajte vtipnú grafiku alebo inšpiratívnu citáciu

Kto sa rád a veľa smeje, bude vraj dlhšie žiť. Ľudia majú humor jednoducho radi a s obľubou sa pristavia pri príspevkoch, ktoré im poskytnú práve spomínaný typ obsahu. Pokúste sa obrázky a citácie prispôsobiť svojmu zameraniu alebo si vymyslite svoje, inšpirované pracovným nasadením vo vašej organizácii.

4. Odpovedajte na kladené otázky

Venujte príspevky témam, ktoré vašich zákazníkov najviac zaujímajú. Zaznamenali ste v poslednom čase nejaké otázky, ktoré sa často opakujú a zatiaľ na ne neexistuje žiadna publikovaná odpoveď? Napravte to. Ľudia budú za reakciu vďační a nikdy neviete, koľkým ďalším takto pomôžete.

TIP: Môžete na to pokojne ísť aj opačne a vyzvať ľudí, nech sa vás spýtajú na čokoľvek, čo ich práve zaujíma. Pre odvážnych je tu ešte možnosť živého vysielania, v ktorom so svojimi nasledovateľmi komunikujete v reálnom čase.

5. Zaujímajte sa o názor fanúšikov

Napríklad prostredníctvom ankety alebo otvorených otázok v statuse, ktoré týmto spôsobom dokážu pomôcť upútať pozornosť. Zaujíma vás názor zákazníkov na to, ktorý z daných produktov majú najradšej či to, aké sú ich tipy a prognózy na určitú tému? Kto sa veľa pýta, veľa sa dozvie. A vy tak dostanete podnetný feedback s ktorým budete môcť ďalej pracovať.

6. Zdieľajte šikovné tipy a triky

Aj obyčajný zlepšovák k bežnej každodennej činnosti možno považovať za pridanú hodnotu. Ľudia sa radi nechajú inšpirovať čímkoľvek. Vy si tieto príspevky prispôsobte podľa toho, čomu sa pri svojom podnikaní venujete.

Máte sieť kaviarní alebo na trhu pôsobíte ako distribútor kávy? Je preto jasné, že na Facebooku nebudete zdieľať postupy na háčkované dečky. Tu poteší napríklad náhľad k menšiemu know-how, ako si chutne dochutiť a ozdobiť kávu alebo aké netradičné postupy pri jej príprave existujú. Venuje sa vaša firma bytovému dizajnu? Podeľte sa s fanúšikmi napríklad o to, ako čo najefektívnejšie využiť potenciál menších priestorov.

Nie je pravidlom, že musia byť všetky príspevky z vašej dielne. Ak vás niečo na internete zaujme, pokojne to zdieľajte ďalej. Nezabudnite však uviesť zdroj alebo autora.

Záber na ruky, ktoré sa na základe tutorialu vo videu učia pliesť sveter

7. Zorganizujte súťaž

Existuje vôbec niekto, kto nemá rád súťaže alebo nerád vyhráva? Zo skúseností vieme, že do súťažných príspevkov sa zapája naozaj veľa ľudí, najmä ak majú možnosť vyhrať zaujímavé ceny – v tomto prípade niektorý z vašich produktov alebo služieb. Zorganizujte takú aj vy a sledujte, ako sa aktivita na vašej fanpage zvýši. Postačí jednoduchá otázka a odpovede v komentároch sa pohrnú jedna radosť.

TIP: Majte na pamäti, že aj súťaže na sociálnych sieťach majú svoje pravidlá. Poriadne si ich preštudujte a nezabudnite sa pred spustením tej svojej uistiť, či spĺňa všetky atribúty. Bola by škoda, keby vám administrátori odrazu súťažný príspevok zmazali alebo by ste dostali pokutu za porušenie podmienok.

8. Ukážte, že máte spokojných klientov

Je omnoho lepšie aspoň raz vidieť, než stokrát počuť. Váš produkt bude omnoho atraktívnejší vtedy, keď ho odporučí spokojný klient. Alebo rovno niekoľkí súčasne.

Predávate ženské oblečenie? Vyzvite svoje zákazníčky, aby vám poslali peknú fotografiu, kde majú na sebe čokoľvek z vašej kolekcie. Vypýtajte si súhlas na zverejnenie a zaveste obrázky na svoju fanpage. O to lepšie, ak k fotkám pripoja aj pozitívnu recenziu. Okrem reklamy tak dostanete možnosť ukázať i to, že produkty z vašej dielne nevyzerajú dobre iba na modelkách v katalógu.

Tri spokojné zákazníčky pri skúšobných kabínkach v obchode skúšajú farebné letné šaty

9. Zapojte do diania aj svojich nasledovateľov

Váš mozog stagnuje a potrebujete pomôcť naštartovať kreatívne myslenie? Vypýtajte si radu od svojich zákazníkov. Dajte im úlohu vymyslieť názov pre nový produkt, nech navrhnú jeden z obrázkových dizajnov k pripravovanej kolekcii oblečenia alebo zostavia príchute jedlých chuťoviek, ktoré by radi videli práve na vašom pulte. Pojmite to pokojne formou súťaže. Najlepší nápad získa daný produkt celkom zdarma. Vaši zákazníci sa zabavia a ešte tým aj niečo získajú.

Hor sa do toho

Veríme, že boli pre vás naše tipy užitočným sprievodcom k tomu, aby sa vám svoju fan page podarilo zobudiť zo zimného spánku alebo aspoň obohatiť o nové nápady. Ak budete pracovať usilovne, konzistentne a s nadhľadom, určite sa vám podarí zostrojiť plán, s ktorým budete dlhodobo spokojní nielen vy, ale aj vaši sledovatelia.

Potrebujete s plánom predsa len pomôcť? Kontaktuje nás a vytvoríme pre vás kalendár príspevkov presne podľa vašich potrieb.

Mám záujem o vaše služby