Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
Muž v obleku, ukazujúci prstom na vysvietený nápis začiatku webovej stránky

Rozhodli ste sa, že zmeníte prevádzkovateľa hostingových služieb alebo platformu, na ktorej váš web aktuálne funguje? Ak ste si nového providera už vybrali, presunu webových stránok nestojí nič v ceste. Migrácia webu je však proces, pri ktorom je potrebné dodržať určité kroky k tomu, aby prebehla úspešne. A najmä bez bolestivých strát. Ako na to?

V sérii článkov o migrácii webovej stránky vám priblížime konkrétne úskalia a tipy, ktoré vám pomôžu v krokoch pred, počas a po samotnom procese presunu webstránky.

Na čo nezabudnúť pred presunom webstránky

Pripraveným šťastie praje. Aby migrácia webu nezaskočila vás ani vašich zákazníkov, je príprava na tento proces rozumným krokom. Žiaľ často podceňovaným. Na ktoré veci by ste sa mali ešte v bode pred samotným presunom zamerať?

Muž a žena, sediaci pred monitormi s kódmi.

Správne načasovanie je kľúčové

Ak máte v rámci svojho online biznisu mimosezónu alebo takzvané “hluché obdobie”, určite ho využite. Pokojnejšie pracovné tempo pomôže nielen vám, ale i zákazníkom, ktorí môžu v určitých bodoch migráciu pocítiť. Napríklad, ak bude treba doladiť niektoré detaily alebo prípadné zmeny. Dôsledky presunu webstránky možno zreteľnejšie pocítite aj na štatistikách, ktoré sledujete. Zakolísať môžu čísla v KPI (ukazovatele výkonnosti) ale i samotné tržby.

Nepodceňujte analýzy

Merania a analýzy vám v presných číslach a grafoch odpovedia na otázky, ktoré vás zaujímajú. Tou základnou je Google Analytics. Ak ste o nej dosiaľ len počuli, práve migrácia webovej stránky je ten správny moment, kedy Analytics nasadiť. Vďaka dátam zo stránky pred presunom a následne po presune webu ľahko zistíte, ako samotná akcia váš online biznis ovplyvnila.

Monitor tabletu, na ktorom sú výsledky z Google Analytics.

Z celkového pohľadu vám objektívny obraz vytvorí aj základná SWOT analýza. Spíšte si slabé a silné stránky vášho súčasného webu. Získate tak skvelý podklad pre definovanie cieľov v najbližšom období a zároveň zreteľne pomenujete všetky achilovky projektu.

SEO stále žije. Dokonca aj pri migrácii webu

O tom, že nám SEO dýcha všade na päty, netreba polemizovať. Pred presunom webu sa presvedčte, že sa kroky, ktoré ste v rámci optimalizácie pre vyhľadávače na aktuálnej stránke podnikli, nerozplynú ako ranná hmla.

Zmena poskytovateľa hostingu alebo prechod na inú platformu je často plný pozitívnych očakávaní.

Aby boli naplnené, určite nezabudnite na redirecty. Sú všetky presmerovania v rámci redirect 301 na vašom starom webe potrebné? Ak áno, určite si ich skontrolujte a porovnajte v novej verzii. Napokon nezabudnite na správny redirect na starej stránke z www na non-www alebo naopak. Aby sa návštevníci webu dostali presne tam, kam sa v okamžiku po migrácii dostať skutočne majú.

Muž v obleku, ukazujúci prstom na vysvietený nápis začiatku webovej stránky

Dotýka sa migrácia webu v blízkej budúcnosti aj vás? Veríme, že vďaka našim tipom zvládnete presun webu úspešne. Ak vás zaujíma, aké rady máme pre vás vo fáze samotnej migrácie, nájdete ich v našom ďalšom článku.

Nie ste spokojní so svojím súčasným hostingom, no stále ste nenašli toho správneho poskytovateľa? Radi vám v tejto oblasti pomôžeme.

Potrebujem pomôcť