Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie na stránke venovanej cookies.

SúhlasimViac informácií
Mužské ruky, ktoré sa dotýkajú otvoreného notebooku.

V nedávnom článku sme vám priniesli zopár tipov, ako sa pripraviť na migráciu webu. Ak ste prípravu na presun webstránky zvládli a na nič dôležité ste nezabudli, nasleduje fáza samotného preklopenia. Aj v nej však existujú nástrahy, ktoré by mohli proces migrácie ohroziť. Viete, ktoré sú to?

Zvládnite prechod na nový webdizajn alebo hosting bez problémov

Nech sú už vaše dôvody na migráciu webu akékoľvek, určite by ste mali jednotlivé kroky vyriešiť tak, aby bol prechod na nový webdizajn či prípadná zmena poskytovateľa hostingových služieb plynulé.

Ak dodržíte hlavné zásady a nebudete ľahostajní k detailom, ktoré migráciu môžu narušiť, vaši zákazníci výraznejšie zmeny nepocítia.

Náhľad na ruku položenú na vysvietenej klávesnici laptopu alebo počítača

Základ, bez ktorého to nepôjde

Pri migrácii webstránky sú to často aj maličkosti, ktoré môžu spôsobiť veľké problémy. To, na čo by ste však určite nemali zabudnúť sú zálohy a presmerovania jednotlivých stránok.

K tým najdôležitejším patrí zamedzenie prístupu robotom a náhodným návštevníkom na stage server pomocou súborov robots.txt a .htpasswd a použitie redirect 301 na pôvodné URL adresy v prípade, ak sa menila i štruktúra stránky.

A napokon, správny programátor nikdy nezabúda na zálohovanie starej stránky.

Nestraťte kvôli migrácii webu zákazníkov

Dôvodom na redizajn webu alebo zmenu providera je väčšinou práve opačný záujem – zákazníkov získať. Z technického pohľadu by ste mali určite myslieť na “drobnosť”, akou je preklopenie databázy. Nielen obsah, ale i databáza užívateľov sú základom, ktorý pre nové webstránky potrebujete.

Mužské ruky, dotýkajúce sa otvoreného notebooku, ktorý je položený na stole

Aby ste predišli tomu, že zákazník nové stránky opustí, pretože vašu novú online identitu nespozná, informujte ho o pripravovaných zmenách. Ideálnym miestom, kde migráciu webu a zmenu dizajnu odkomunikovať, sú newsletter alebo sociálne siete. Ak si navyše pripravíte článok, v ktorom nový dizajn alebo funkcionality návštevníkom stránky priblížite, budete k nim opäť o krok bližšie.

Všetkých registrovaných používateľov určite informujte o zmenách v prípade, ak sa na novom webe zmenil spôsob prihlasovania. Najmä, ak ide o potrebu vygenerovať si nové heslo. Podrobný návod, ako na to, distribuujte na všetkých komunikačných kanáloch.

Opäť raz, nezabúdajte na SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače musí byť zapracovaná i v bode presunu webu. Nesprávne nastavené redirecty alebo metadáta môžu spôsobiť, že váš nový web zaindexuje robot inak, ako by ste chceli. Vy sa tak možno zbytočne snažíte o unikátny obsah formou úderných textov a článkov na blogu. Skôr, než si začnete lámať hlavu nad tým, prečo prepadli vaše pozície v SERP-e, overte si, či ste nezabudli na tieto body:

  • Sú title, description a štruktúra H tagov správne?
  • Sú title, description a H1 tagy unikátne pre každú stránku?
  • Sú SEO URL správne a zodpovedajú obsahu stránky?
Papierová vreckovka, na ktorej sú popísané jednotlivé nástroje SEO, zakrúžkované červenou fixou.

Testujte, testujte a zisťujte feedback

Ste presvedčení, že nový webdizajn spĺňa všetky potrebné atribúty pre user friendly webstránku? Aby bol web intuitívny, dobre ovládateľný a použiteľný, urobte si malý test.

Oslovte priateľov alebo obchodných partnerov a poproste ich, aby si stránky preklikali. Prípadne zainteresujte vybranú skupinu vašich fanúšikov na sociálnej sieti a pozorne si vypočujte ich feedback. To je totiž hodnotná spätná väzba, ktorá vám ukáže všetky slabé miesta a medzery.

Na záver kontrolná otázka:

Zobrazuje sa nová webstránka správne naprieč všetkými zariadeniami?

Ak ste všetky spomenuté body dôsledne zapracovali a naozaj na nič nezabudli, neostáva vám iné, ako celý presun uskutočniť.

Preklopte webstránku.

Podarilo sa? Skvelé! Ak vás zaujíma, čo by malo nasledovať ďalej po preklopení, určite nás nezabúdajte sledovať. Všetko nájdete v tretej časti série článkov o migrácii webstránky.

Muž v leteckej čiapke, pravdepodobne podnikateľ, sediaci za dreveným stolom na ktorom je otvorený laptop.
Potrebujem pomôcť